Průměrná cena pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, tzv. povinné ručení, stoupla od prázdnin o 2,3 procenta na 7569 korun. Vyplývá to z údajů společnosti Broker Consulting. V září tak bylo za tuto částku možné sjednat povinné ručení například pro nový vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, typický vůz, kterým jezdí české domácnosti.

„Konec prázdnin je historicky daným obdobím, kdy pojišťovny mění ceníky. Letos se navýšení pohybovalo mezi jedním až šesti procenty u většiny pojišťoven na trhu. Řidiči by při sjednávání měli tedy porovnávat více nabídek,“ uvedl ředitel produktového managementu společnosti Vladislav Herout.

Finální cena za pojištění z provozu vozidla je určena rozsahem doplňkových a asistenčních služeb, ale také věkem, zkušenostmi řidiče a zejména lokalitou registrace vozidla. Průměrné pojištění v hlavním městě je proti indexu o 12,3 procenta vyšší, naopak v menším městě typu Benešova je nižší o 16,3 procenta.

Všeobecně lze podle Herouta spíše očekávat další zvyšování cen povinného ručení, které souvisí s tím, že vybrané pojistné stále nepokrývá celkové náklady na vyřízení škodných událostí. Aktuální schodek činí 1,5 miliardy. Jediné, co zabraňuje skokovému zdražení, je konkurenční boj pojišťoven, dodal.

Typ vozu Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW byl do indexu vybrán proto, že je typickým zástupcem vozů, které používají české domácnosti. Pojištění zahrnutá do indexu obsahují nejvyšší možné krytí. Pojištění dostupná na trhu ale nemají identický rozsah krytí. Je třeba posuzovat nejen cenu, ale také rozsah benefitů (zejména asistenčních služeb) ve vztahu k potřebám řidiče. Rozdíly jsou například v limitech pro opravu na místě, pro vzdálenost hrazeného odtahu, případně v možnostech náhradního vozidla.

Pojišťovny letos ohlásily, že v průměru zdražily povinné ručení o několik procent. Důvodem jsou rostoucí náklady na odškodnění. Nejvyšší růst cen pojistek postihl opět rizikové klienty, kteří v minulosti způsobili opakovaně škody.

Povinné ručení poskytuje 12 pojišťoven. Většina z nich sazby takzvaně segmentuje, tedy stanovuje podle věku a místa bydliště řidiče, stáří vozidla, objemu a výkonu motoru, počtu ujetých kilometrů a dalších kritérií. V budoucnu půjde i o frekvenci a rozsah přestupků či vybavenost asistenčními systémy.

Zdroj: ČTK



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account