Životní pojištění Allianz ŽIVOT, které před čtvrt rokem jako první na trhu umožnilo nastavit investiční nebo skutečnou rizikovou variantu, nyní odhalilo nejčastější požadavky klientů. Kdo dává přednost výhradně pojistné ochraně, může jej sjednat zcela bez investic. Ten, kdo chce jak pojištění, tak i krytí rizik, si zřejmě vybere pojištění s pravidelnou investicí. Existuje však i třetí varianta, tedy pojištění s mimořádnou investicí. A nejčastější volba klientů?

Věděli jste, že i toto téma budou na konferenci poradců FINfest diskutovat 25.5. v Praze ti nejpovolanější? Nenechejte si tuto veřejnou debatu ujít!

Více zde.

Celých 91 procent klientů si během posledních tří měsíců ve smlouvě žádnou pravidelnou investiční složku nesjednalo. Z toho 82 procent požadovalo pouze pojištění proti rizikům bez jakékoliv formy investování a 9 procent chtělo rizikové pojištění se „zadními vrátky“ pro investování.

„Z této statistiky jasně vyplývá, že od životního pojištění tedy naprostá většina lidí očekává krytí rizik invalidita, úraz, závažné nemoci a smrt,“ tvrdí ředitel Market Managementu Allianz pojišťovny Martin Podávka. Bez nadsázky tedy podle něho lze říci, že jde o návrat ke kořenům pojišťovnictví.

Od roku 2018 budou muset všechny pojišťovny klientům nabízet produkty bez investic. Allianz v tomto směru předběhla dobu, protože s Allianz ŽIVOT si lidé mohou svobodně vybírat už nyní.

Zdroj: Allianz



Komentářů: 2
  1. Tento přístup oceňuji, nicméně proč stojí smrt 10.000 Kč v hlavním krytí 30 Kč / měs. :-(? Beru to jako nějaký fixní – zcela nadbytečný poplatek…

  2. Základní smysl (nepovinnou investici) také jednoznačně oceňuji. Ale nikdy se mi nelíbil účelový „jednoduchý“ / černobílý pohled na Svět, natož manipulační demagogie.

    V tomto kontextu by určitě mohla Allianz / jiná pojišťovna provést rozšířený průzkum. Zajímalo by mě, jak by reagovala ona masa klientů, kteří „požadovali pouze pojištění proti rizikům bez jakékoliv formy investování“ při volbě *):
    a) celkově dražší – čistě rizikové, bez investiční složky
    b) celkově levnější – s povinnou / „skrytou“ investiční složkou (jakoukoli – nikdy ji nevyužijí).

    *) Připomínám při porovnání produktů s identickými riziky a pojistnými podmínkami (neřeším, zda je konkrétní pojišťovna poskytuje).

    Z průzkumu u mých klientů jednoznačně zaznívá, že by museli být padlý na hlavu, aby volili a). Zajímá je KVALITA zajištění (účinnost v životních situacích včetně výhledu do budoucna) a CENA. Kupodivu názvy a módní argumenty nikoli. Využívají produkty jak z kategorie a), tak b), v nemalé části i kombinaci obou druhů.

    Nikdy ale nevolíme produkt podle toho, zda spadají do kategorie ‚IŽP‘, ‚RŽP‘ či dalších. Bylo by to stejně MOUDRÉ, jako volit produkt podle toho, zda se jmenuje ‚Pro Radost‘, ‚Moje Štěstí‘ či ‚Na věky věků’…

    Souhlasím s Martinem Podávkou, že „naprostá většina lidí očekává krytí rizik …“. Jen místo tohoto překvapujícího zjištění by mohl vysvětlit, proč se ŽP Allianz Život prezentuje jako ZCELA bezpoplatkový, ale za smrt 10.000 se platí 30 Kč. Přesto (nebo možná právě proto), že si některých osob / produktů z Allianz vážím, tak obdobná prohlášení považuji za typickou marketingovou manipulaci, která hraničí s nevkusem a dobrou pověstí.

    Amen.

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account