Pojišťovna roku zná své vítěze – pojišťovací makléři z celé České republiky ohodnotili výkony pojistitelů v roce 2011. Výsledkem v pořadí již 12. ročníku této odborné ankety jsou tři prvenství, které si z celkových pěti vyhlašovaných kategorií odnáší Kooperativa pojišťovna ze skupiny Vienna Insurance Group.

 

V kategorii autopojištění sesadila Kooperativu z loňského trůnu pojišťovna Allianz. Nejvyšší příčku v kategorii specializované pojištění pak již rekordním šestým rokem za sebou obhájila Evropská Cestovní Pojišťovna.

Výsledky ankety slavnostně vyhlásili organizátoři této nejstarší soutěže na pojistném trhu: Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven (ČAP) a naším webem oPojištění.cz. Slavnostního galavečera v Praze se zúčastnilo na 250 makléřů, top manažerů pojišťoven, zástupců ČNB a ministerstva financí, představitelů asociací finančního trhu a dalších významných hostů.

„Absence dramatických změn v hodnocení (ve srovnání s předchozím ročníkem ankety) jen potvrzuje, že postavení pojišťoven na trhu je z hlediska pojišťovacích makléřů stabilizované. To je pro české pojišťovnictví dobrá zpráva, zejména s ohledem na přetrvávající obtížnou ekonomickou situaci,“ zhodnotila 12. ročník ankety předsedkyně AČPM Jiřina Nepalová.

Jak doplnil Ivan Špirakus, člen prezídia AČPM: „Největší změny opět zaznamenala kategorie specializovaného pojištění, kde se na druhou příčku celkem překvapivě dostala Česká pojišťovna Zdraví. Lze předpokládat, že za úspěchem je mimo jiné pojištění ztráty příjmů, což je produkt, o který je v této ekonomicky složité době velký zájem.“

Úvěrové pojišťovny KUPEG (dříve EGAP) a Euler Hermes Čescob z letošních Top 5 zcela vypadly. Naopak se mezi ně vrátily AGRA pojišťovna a D.A.S. Pojišťovna právní ochrany, což svědčí o diverzifikaci v potřebách klientů makléřských firem, zdůraznil Špirakus.

Připomněl, že pořadí se prohodilo také u autopojištění. Na první místo se letos dostala pojišťovna Allianz. „Je to zásluhou generálního ředitele Jakuba Strnada, který převzal funkci před dvěma lety. Nyní se dostavily výsledky,“ konstatoval.

Profesionálové hodnotí profesionály

Pohled makléře na pojišťovny je vysoce profesionální, proto je jejich hodnocení tak důležité, uvedl Špirakus a dodal: „Právě makléři se s pojišťovnami setkávají denně, proto mají právo pojišťovny hodnotit a proto je jejich volba tak významná.“

„Pojišťovací makléři oceňují zejména dlouhodobý vztah s pojišťovnami. Ve výsledcích ankety se projevuje jejich vzájemná dlouhodobá spolupráce, proto došlo jen k malým změnám oproti předchozím letům,“ komentuje letošní výsledky Romana Benešová , Partner KPMG Česká republika, Risk Consulting a dodává: „Efektivní spolupráce s makléři je o to důležitější v dnešní době, kdy pojišťovny čelí zejména v pojištění motorových vozidel dlouhodobému poklesu cen pojistného a snižování celkové profitability. Tento trend bude zřejmě pokračovat i v nejbližších letech, což bude klást na pojišťovny a na jejich efektivitu do budoucna ještě větší nároky.“

 Pojišťovací makléř roku 2011

Prezídium Asociace českých pojišťovacích makléřů na základě nominací členů AČPM a doporučení pojistitelů také již posedmé v historii ankety udělilo čestný titul Osobnost pojistného trhu za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. Letos byl jmenován Konštantín Alexejenko, guru pojistného oboru a dlouholetá opora vedení Kooperativa pojišťovny.

Novinkou letošního ročníku ankety bylo vyhlášení Pojišťovacího makléře roku 2011. V této kategorii byly oceněny dvě společnosti. Pojišťovacím makléřem roku 2011 s regionální působností se stala společnost I.P.trust a Pojišťovacím makléřem roku s celorepublikovou působností společnost Renomia. „Tato kategorie nám v celém konceptu ankety doposud chyběla. Makléřské společnosti mají nezastupitelnou roli ve zpracování pojistných programů, konkrétně v oblasti pojištění průmyslu a podnikatelů, a proto vnímám jako důležité ocenit je za jejich přínos pro rozvoj pojistného trhu,“ říká Ing. Tomáš Síkora,MBA a doplňuje: „Zástupci pojišťoven hodnotili makléře nikoliv podle velikosti, ale podle celé řady kritérií, jako je například kvalita podkladů, dodávaných pojišťovně, úrovneň komunikace makléř-pojišťovna a makléř-klient, správa pojištění nebo podpora kultivace trhu.“

Organizátoři ankety rovněž vyhlásili vítěze soutěže mezi studenty pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové v oboru sklo o ztvárnění ceny pro Pojišťovnu roku 2011. Prvenství za originální návrh a šek na 10 000 Kč získal Jakub Petr, student V. ročníku UMPRUM.

Pojišťovna roku 2011 – Pojištění průmyslu a podnikatelů

1 Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG

2 Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., VIG

3 Allianz pojišťovna, a.s.

4 UNIQA pojišťovna, a.s.

5 CHARTIS EUROPE S.A., poobočka pro ČR

 

Pojišťovna roku – Pojištění občanů

1 Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG

2 Allianz pojišťovna, a.s.

3 Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., VIG

4 UNIQA pojišťovna, a.s.

5 Generali Pojišťovna, a.s.

 

Pojišťovna roku – Autopojištění

1 Allianz pojišťovna, a.s.

2 Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., VIG

3 Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG

4 UNIQA pojišťovna, a.s.

5 Generali Pojišťovna a.s.

 

Pojišťovna roku – Specializované pojištění

1 Evropská Cestovní Pojišťovna, a.s.

2 Česká pojišťovna ZDRAVÍ a.s.

3 AGRA pojišťovna, org. Složka

4 D.A.S. Pojišťova právní ochrany, a.s.

5 Atradius Credit Insurance N.V., org.složka

 

Pojišťovna roku – Životní pojištění

1 Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG

2 Allianz pojišťovna, a.s.

3 Pojišťovna České spořitelny, a.s. , VIG

4 UNIQA pojišťovna, a.s.

5 Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., VIG

Zdroj: opojisteni.cz



Komentářů: 10
  1. Pochopil jsem to dobře, že makléři hodnotili pojišťovny dle toho, jak se jim s nimi komunikuje? Tedy nějaké objektivní kvalitativní ukazatele v tom nejsou?

  2. Pane Šplechto, nešťourejte do toho :-))
    Ale samozřejmě máte pravdu, anketa o ničem. Pronezasvědcené argumentace ke koupi, pro zasvědcené ztráta času a k pousmání.

  3. Martin Sokele 12 roky

    Přesně tak to na mě působí. Posuzovat kvality pojišťoven podle toho jak se s nimi makléřům komunikuje ? Nejvíc mě rozesmálo vítězství Allianz v autech :d..

  4. Milan Schaffer 12 roky

    A co vás na něm rozesmálo, podělte se?

  5. Martin Sokele 12 roky

    Co mě na tom rozesmálo? Na pojištění PMV Allianz nevidím v zásadě nic tak exkluzivního v porovnání s ČP nebo Koop a zejména zkušenost z posledního týdne dvou,u několika klientů jsem se setkal s tím,že jim Allianz po několika letech automaticky navýšila platbu na POV,odůvodnění k mému údivu znělo tak,že měla tato pojišťovna v poslední době velké množství pojistných událostí tak navyšuje pojistné takto celoplošně !

    • Dobrý den pane Sokele,

      celkem mě udivujete. Všechny pojišťovny čas od času navyšují základ povinného ručení – světe div se, opravdu je to kvůli škodnímu průběhu a rostoucím nákladům pojišťoven s pojistnými plněními. Snad neexistuje pojišťovna na našem trhu, která by čas od času nezvedla základ i svým dlouholetým klientům.

    • Milan Schaffer 12 roky

      Je tedy Allianz horší než ČP nebo Koop?

  6. Pavel Mareš 12 roky

    Přesně tak dlouholetým se zvedá, aby byl zisk pro akcionáře a ti noví se lákají na nízké ceny aby přešli od konkurence, jak tohle dopadne…

    • Dobrý den pane Mareši,

      jdete na to celkem demagogicky. Uvědomte si, že skrz pojišťovny mnoho peněz pouze protéká od plátců k poškozeným. Světe div se, aby pojišťovna byla schopna dostát svým závazkům, musí někde ty peníze také vybrat. Další překvapivá informace pro Vás možná bude to, že i z dávno zaniklých smluv musí pojišťovna mnohdy platit po dobu několika dalších let další a další peníze – škody na zdraví jsou mnohdy formou renty poškozeným vypláceny dlouhodobě. Z nedávné prozentace jsem také pochytil informaci, že výše pojistného plnění meziročně stoupá již dlouhodobě o 4%, proto i stávajícím klientům pojišťovny zvedají pojistné.

      V čem s Vámi souhlasím je fakt, že pro nové klienty jsou tu určité možnosti, které bohužel stávající klient nemusí mít. Ale Vaše domněnka, že se ceny zvedají, aby měli akcionáři plnější kapsu, je mylná.

  7. Pavel Mareš 12 roky

    Asi jste mě nepochopil. Ceny povinného ručení pro nové zákazníky jdou cca 3-4 roky za sebou dolů. Stávajícím zákazníkům, pokud se neozvou, to nikdo nezlevní. Ale protože firma potřebuje taky vydělávat, což nejde dost dobře se snížováním ceny POV dohromady, tak se zdraží aspoň těm stávajícím zákazníkům.
    V prvním odstavci mi nesdělujete nic nového.

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account