Pojistným smlouvám nerozumí čtvrtina Čechů, z toho každý sedmý je ani nečte. Všeobecné obchodní podmínky smluv jsou nesrozumitelné ještě pro větší množství lidí. Nerozumí jim třetina lidí, ale třetina z nich je ne vždy poctivě nastuduje. Vyplynulo to z průzkumu agentury STEM/MARK pro online životní pojištění Mutumutu, které je projektem startupové společnosti Creative Dock.

Co se týče životního pojištění, 15 procent dotázaných neví, co jejich životní pojistka kryje, a 72 procent neví, kolik obsahuje výjimek, ve kterých může pojišťovna plnění smlouvy odmítnout. O všech takzvaných výlukách svého pojištění podle průzkumu ví jen dvě procenta občanů. Naopak šest procent lidí si myslí, že jejich životní pojistka žádné výluky nemá, což se v praxi ale téměř neděje.

Z výzkumu rovněž vyplynulo, že smlouvy poctivěji čtou spíše ženy, které i častěji tvrdí, že jim rozumí. Podle průzkumu to uvedla třetina žen, mezi muži považuje pojistné smlouvy za srozumitelné čtvrtina dotázaných. Všeobecným podmínkám rozumí muži a ženy podle průzkumu zhruba stejně.

Podle zakladatele Mutumutu Jindřicha Lenze je na vině toho, že lidé nerozumí pojistným smlouvám, způsob jejich sepsání. Je v nich spousta složitých formulací, tabulek a dalších nástrah a pro člověka, který nepracuje v pojišťovnictví, jsou tak smlouvy a obchodní podmínky většiny pojišťoven elaborátem k týdennímu studiu nebo k poradě s odborníkem, uvedl Lenz.

Podle údajů České asociace pojišťoven z konce října vybraly pojišťovny v České republice za tři čtvrtletí letošního roku na pojistném téměř 102,9 miliardy korun, což je meziročně o 5,6 procenta více. Životní pojištění stouplo o 3,5 procenta, neživotní pojištění o 6,8 procenta.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account