Čtenářka Petra popsala redakci iDNES.cz vlastní zkušenost s neodborností finančních poradců. Prostřednictvím firmy Hyposervis vyřizovala úvěr od Modré pyramidy na koupi bytu. Ten chtěla na pár let pronajmout, což ovšem odporuje podmínkám pro přidělení úvěru. Poradkyně ji na to ale neupozornila.

Byt klientka kupovala za 2,75 milionu, původní majitel v něm ale chtěl ještě nějakou dobu bydlet a nová majitelka chtěla původnímu vlastníkovi byt pronajímat. Klientka chtěla půjčit na byt 1,65 mil. Poradkyně zpracovala nabídku hypotečních úvěrů a překlenovacích úvěrů stavebních spořitelen. Klientka už spořila s „Pyramidou“, naspořeno měla 200 tisíc, cílovka 400 tisíc a úvěr od Pyramidy se jevil jako zajímavý. A tak bylo rozhodnuto. Cílovka byla navýšena na 1,8 milionu a za navýšení klientka zaplatila (poradkyně utržila) 10.000 Kč. Ovšem, co se nestalo: Pyramida úvěr zamítla. A klientka si tak navyšovala cílovku zbytečně. A zbytečně za to zaplatila.

Úvěr ze stavebního spoření může totiž stavební spořitelna ze zákona poskytnout pouze na řešení vlastního bydlení (nebo řešení bydlení příbuzných), nikoli za účelem pronájmu.

Detaily této kauzy (včetně toho, jak nakonec klientka dopadla) si můžete najít na iDNES.

Už se Vám také stalo, že jste udělali při jednání s klientem chybu? Jak jste se k tomu postavili? A jak se k tomu postavila dotčená finanční instituce? Podělte se o Vaši zkušenost!




0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account