Zobrazeno 26.810x

Označeno štítky: , ,

Toto téma obsahuje 15 diskutujících a má 38 odpovědí. This post has been viewed 26811 times

  • Autor
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Další hráč po Kooperativě (7BN-Penze) přišel s konkurenčním produktem k II.pilíři, byť propojení DS u APS je zvýhodněno.

      Nebudu dále popisovat, raději použiji přílohy.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      a jeden návrh

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Na první pohled musím napsat, že se mi to líbí.

       | Odpovědět privátně
      •  ALEŠ KŘEČEK
        Účastník

        Když jste v tom B) pane Vařečko,

        vyrobil by jste návrh pro 40ti letého se stejným důchodem.

        Děkuji Aleš Křeček

         | Odpovědět privátně
      •  Petr Slad
        Účastník

        To snad nemyslíte vážně…

         | Odpovědět privátně
        •  Jiří Vařečka
          Účastník

          Dobrý den pane Slade,

          můžete mi zde napsat – rozepsat Váš názor?

          Důvod?

          Děkuji.

           | Odpovědět privátně
          •  Petr Slad
            Účastník

            Pojištění schopnosti si spořit – to snad nemyslíte vážně. Nejen u Allianz, ale i u dalších pojišťoven, které vymýšlí produkty, aby zvedly celkové provize za sjednávání II.pilíře. ..

             | Odpovědět privátně
            •  Ivan Špirakus
              Účastník

              pokud by bychom brali ten produkt jako takový, bez spojování s II.pilířem – nezdá se Vám, že má v návaznosti na investice určitý smysl ?

               | Odpovědět privátně
            •  Petr Slad
              Účastník

              Myslím, že ani jako investice není produkt výhodný. 4 základní důvody viz dále :

              1. Neznám přesné náklady produktu, které budou vždy vyšší než při přímém investování na kapitálovém trhu nebo do podílových fondů. Přesné náklady nám stejně pojišťovna neřekne… Minimálně za správu fondů si vezmou cca 1% ročně – viz leták u pana Vařečky.

              2. Omezený výběr fondů v produktu

              3. Nemožnost aktivního řízení portfolia

              4. Platba 15% daně ze zisku po ukončení produktu

               | Odpovědět privátně
            •  Ivan Špirakus
              Účastník

              to bude asi omyl – já mluvím o pojištění, nikoli o investici

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Vařečka
              Účastník

              Pokud je člověk zráv a fit, potom nemá problém si spořit, tedy pokud na to má. Pokud tomu ale není, tak je rád, že je pojištěn a že toto spoření přešlo na bedra pojišťovny.

              Ještě jedna poznámka, toto pojištění se může dělat ve třech provedeních, pouze jedna je o ll. pilíři.

               | Odpovědět privátně
            •  Petr Slad
              Účastník

              Pokud je člověk zdráv a fit, má si vytvořit rezervu, ze které bude řešit nenadálé výdaje a případné krátkodobé výpadky příjmů z důvodu nemoci apod. Může na to využít i peníze, které by jinak dával do produktů tohoto typu. Aspoň takto by mu měl radit jeho poradce, pokud není pouze prodejcem finančních produktů. Pojištění, která jsou v pojistce nastavená, stejně nekryjí všechna rizika a to hlavně plnou invaliditu.

              Osobně nedoporučuji klientům vstup do II. pilíře bez toho, aniž by měli dobře nastavený finanční plán s pravidelným servisem.

              Pokud člověk není zdráv, je invalidní, nebo nemá práci může přerušit platby do spoření, III.pilíře atd. Do II.pilíře se mu nic nestrhává, protože nemá příjem.

              Takže proč mu dělat pojistku na schopnost spoření …

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Vařečka
              Účastník

              Pane Slade, toto je základní problém pohledu.

              Vy jste prostě na investice a já jsem pojišťovák.

              Z mého pohledu by člověk měl být nejprve dobře pojištěn a poté může i investovat.

              Použiji větu od Allianz:

              „Jedná se o produkt, který je vhodným doplňkem ke spoření na penzi a který je zaměřen především na krytí

              výpadku spoření ve druhém a třetím pilíři z důvodu nenadálé životní situace.“

              Jinak je docela podobný připojištění v PRO Životu.

               | Odpovědět privátně
            •  Petr Slad
              Účastník

              Nejsem jen na investice… Pojistky řešíme běžně a docela často. Děláme komplexní honorářové finanční poradenství a základní problém je v tom, co je to dobře pojištěn. Řešíme to dnes a denně s tím, že klienti jsou přepojištěni (většinou díky aktivním pojišťovákům), neví na co a proč jsou pojištěni, neví , co dělat v případě likvidací atd. Díky tomu jim pak většinou nezbývají peníze na spoření nebo investování. Tyto pojistky na pojištění schopnosti investovat do toho přesně zapadají.

              Pokud klient pojistku určitých rizik potřebuje a hrozí mu výpadek příjmů, měl by být na tyto rizika již dávno pojištěn. Nemělo by se to tedy řešit další pojistkou(omezenou, co se týká nabídky pojistných rizik)s dalšími náklady za provize, vedení pojistky, zisku pojišťovny atd. jenom proto, aby se dorovnala provize poradcům, sjednávající II.pilíř.

              Investovat přes tento produkt je rovněž nesmysl…

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Nezbývá, než plně souhlasit pane Slade.

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Vařečka
              Účastník

              OK, pane Slade, já s Vaším pohledem také souhlasím, zvláště že investice, v ŽP pokud možno ne.

              Nechci zde dělat nějaké další výpočty, nicméně se domnívám, že pokud člověk s příjmy nad, třeba 30.000,-Kč/měs, „vypadně“ na několik let z pracovního procesu, navíc v době, ve kterém se mu příjem započítává do důchodového výměru, potom takovéto pojištění má jistě smysl.

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Vařečka
              Účastník

              Allianz toto řešila i v jiném pojištění již dříve. Myslím PRO Život, pojištění investice.

              Klient si PS nastaví, že spoří např. 5.000,-Kč/měs a v případě plnění mu to Allianz vyplácí.

              V současné době to je dokonce nastaveno tak, že All. to vyplácí na účet klienta bez zpětné kontroly zda a kam následně klient peníze investoval. Zde ale zřejmě bude časem nějaké omezení.

               | Odpovědět privátně
            •  Petr Slad
              Účastník

              Já si myslím, že takový člověk by si měl vytvářet kapitál a včas vstoupit do II.pilíře důchodového spoření. Zde se plně projeví výhoda kapitalizace důchodového spoření oproti průběžnému systému. Právě takoví klienti budou demografickou křivkou nejvíce znevýhodněni. Mnoho let budou platit obrovské pojištění a po snížení příjmu z jakéhokoli důvodu jim bude vypočítán průměrný důchod…

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Vařečka
              Účastník

              Pane Slade, ještě se vrátím k původu a důvodu těchto našich komentářů.

              Napsal jsem, že se mi to docela líbí, a Vy jste zde následně začal probírat nákladovost atd.

              Omlouvám se, že toto tady takto napíšu, ale připadá mi, že Vám uniklo, že se jedná pouze o rizikovou pojistku. Neřešme jak se jmenuje. Je to jen a pouze rizikovka na rizika v úvodu uvedená.

               | Odpovědět privátně
            •  Jan_Hájek
              Účastník

              V podstatě souhlas. Proč ale vázat plnění ke II. či III. pilíři? Proč toto řešit takto neflexibilním produktem? Klient přeci potřebuje dorovnat pokles balíkem peněz, které dostane jako plnění, proč tedy toto plnění vázat na konkrétní účel?

              Napadá mě pouze to, co již řekl pan Slad. Jediným důvodem je dorovnání provize, která obchodníkovi chybí u II.p. Tu však zaplatí opět klient v obrovských skrytých nákladech produktu.

               | Odpovědět privátně
      •  Jiří Vařečka
        Účastník
         | Odpovědět privátně
    • dobrý den, nejedná se o konkurenční produkt ke II. pilíři, ale o doplněk k němu.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Wandas
      Účastník

      Chápu to správně, že klient který uzavře toto pojištění s danými připojištěními nemusí do žádného druhého pilíře vstupovat ? Může to mít jen jako další pojistku , kde ovšem dostane 33 procent zaplaceného pojistného při bezeškodním průběhu, případně při škodním průběhu si bude čerpat zvolenou měsíční částku jako nějaký důchod – neboli normálně mu bude vyplácena pojistná částka z pojistné smlouvy, nikoliv jednorázově ale průběžně.

      O spoření v pojišťovnách tu přece nikdo neuvažuje, to už dnes ví každé malé dítě že chodit s úsporami do pojišťovny je jako dávat někomu peníze s tím, že první 2 roky co mu odevzdá jdou do jeho kapsy a z dalších odevzdávek si odečte ještě 30 Kč za předání i v prvních 2 letech.

       | Odpovědět privátně
      •  Vašek Kott
        Účastník

        Chápu to stejně.

        Nicméně já toto budu doporučovat zřejmě pouze pro normálně nepojistitelné klienty, kteří navíc půjdou do 2.pilíře. Do 3.000,- měsíční penze se nevyplňuje zdr. dotazník

        – snad ale ne všechny verze tohoto produktu tuto možnost mají

         | Odpovědět privátně
      •  Jiří Vařečka
        Účastník

        Ono to tak je i není.

        Klient, který podepíše „Strážce pence“, tak ten nemusí být vůbec účastník III. a ani II. pilíře!!!

        Je to rizikovka a opravdu nic víc.

        Pokud se stane invalidní, platí mu sjednanou částku Allianz na účet zřízený touto PS a na konci (65) si může tyto Kč jakkoli vybrat. Třeba jednoráz, případně postupně, kdy ideál je 4x ročně gratis.

        Jak jsem již před několika měsíci zde psal:

        „mě se to líbí“.

         | Odpovědět privátně
        •  Luděk Čermák
          Účastník

          Pojišťovna posílá tyto peníze na účet, který klient uvede a on je může spotřebovat na cokoliv ihned, ne až na konci smlouvy. Pokud se klient účastní II. pilíře, je to dokonce bez zkoumání zdravotního stavu a to je jediné propojení s penzí.

           | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka
            Účastník

            Ne, není to pravda, případné plnění v případě invalidity se v tomto případě NEposílá na účet klienta.

            Vámi popisovný případ se týká jiného pojištění, to je v pojistění „PRO život“.

            Přesná formulace v materiálech Allianz kam jde plnění:

            „Případné plnění do mimořádného pojistného v rámci smlouvy Strážce penze (DF Jistota).“

             | Odpovědět privátně
            •  Luděk Čermák
              Účastník

              2.2.3 Výplata pojistného plnění

              Není-li ujednáno jinak, je vyplácené pojistné plnění z připojištění PNU1, PN2,

              IDU2, ID6, ID7, DPU1, DP1 a NZM2 poukazováno jako mimořádné pojistné

              na hlavní pojištění v rámci pojistné smlouvy.

              Je to tak, že klient se při sjednání rozhodne, zda bude chtít plnění zasílat na svůj účet. Varianta, že je plnění poukazováno jako mimořádné pojistné, platí v případě, pokud klient neprojeví zájem o zasílání na svůj účet.

               | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 4 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account