Označeno štítky: OVB, storno, vnitřní řád
Toto téma obsahuje celkem 13 odpovědí. Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Jiří Vařečka a poslední změna proběhla 3 roky a 5 měsíci.
- Autor
- hokuuČlen
Dobrý den,
mám nemalý problém. Před 2 lety jsem odešla s OVB, jelikož se mi nelíbili jejich praktiky a byl mi nabídnuta lepší nabídka. 6 měsíční výpovědní lhůtu jsem dodržela, bohužel můj bývalý vedoucí si ponechal „mé“ klienty a mě neustále chodí z inkasního oddělení vratky za smlouvy. Bývalý vedoucí jim smlouvy rušil a já vracím peníze. To copak neexistuje nějaká doložka v zákoně, po jakou dobu ručím na smlouvy? Nesměla jsem si klienty odvést, ale potom jim předělají smlouvy a já budu platit? To mi přijde trošku na hlavu. Jsem naštvaná, zklamaná a toho člověka potkat, tak se neznám. Zkoumala jsem smlouvu o obchodním zastoupení, ale bohužel jsem se nedostala k vnitřnímu řádu OVB, pokud by někdo měl, prosím v pdf. Děkuji za odpovědi.
E.S
| Odpovědět privátně 15. 1. 2015 v 15:29 - Roman KolářÚčastník
Doložka v zákoně neexistuje, ručení za smlouvy, resp. storno provize, je dáno jednotlivými smluvními vztahy mezi pojišťovnami a PA nebo PM. Pokud je tedy ve smlouvě ujednáno, že toto stornoobdobí je dva roky a klesá lineárně, pak přesně tak musí i obchodník platit svůj podíl na stornované smlouvě.
Co ale zpochybnit můžete, je to, že pokud byla smlouva zrušena obchodníkem firmy, od které jste odešla a zároveň byla vyrobena smlouva nová, že byste měla toto storno vracet. Firma totiž neutrpěla žádnou ztrátu, protože s velkou pravděpodobností vydělala více, než vracela (taktéž Váš nadřízený). Pokud jste navíc byla odříznuta od systému, tak jste nemohla učinit žádná opatření proti zániku smlouvy, to se také nechá velmi dobře použít.
Co tam vidím jako stěžejní, je to, jak za Vámi budou stát ti klienti. V první řadě jste si to měla po Vašem odchodu u klientů \“ošéfovat\“, pak byste toto vůbec neřešila. Za druhé… budu předpokládat, že se tam najdou nějací, kteří budou chtít servisovat od Vás a nikoli od Vašeho bývalého vedoucího. Pokud ne, někde máte chybu. Pokud ano, tak pak je otázka, nakolik se za Vás postaví u případného sporu. Bude totiž třeba objasnit, na jakém základě došlo ke zrušení smluv a vyrobení smlouvy nové. První, co by bylo dobré dostat do ruky, je záznam z jednání, abyste viděla, co je v něm. Klient totiž velmi často podepíše cokoli. Další otázkou je, jak došlo ke zrušení smlouvy. Pokud si ji zrušili sami, bude to zase o něco těžší.
Takže vesele začněte zjišťovat informace. Nečekejte, že Vám někdo sám od sebe bude pomáhat, hledáte-li pomocnou ruku, najdete ji na konci svého ramene ;-)
Až budete vědět, jakým přesně způsobem storna proběhla, budete o krůček dál a máte výchozí pozici, co se s tím nechá dál dělat. Pokud to bude nadějné, pak si zjistěte, jak je schopen za Vámi stát klient v případném sporu. A pak by si vzal na poradu právníka. Ve vnitřním řádu firmy toho podle příliš nadějného pro Vás nenajdete. Akorát to, že jste povinna vracet část provize v případě zániku smlouvy.
Navíc chování Vašeho bývalého nadřízeného silně zavání přepojišťováním, tedy rušením smluv bez závažného důvodu ze strany klienta, s cílem vydělat pro sebe peníze. Problém je většinou ale s tím, to dokázat.
| Odpovědět privátně 15. 1. 2015 v 15:47- Vladimír ŠvorbaÚčastník
Ve slušných společnostech by to mělo být tak, že i když to přepojištění má smysl, storno z původní smlouvy má jít za novým zprostředkovatelem.
Mě se kdysi dávno, cca 4 roky zpátky, v jedné zprostředkovatelské společnosti stalo, že jsem udělal v jedné rodině produktovou smlouvu Generali Allegro. Cca za půl roku začala ve stejné zprostředkovatelské společnosti dělat příbuzná této rodiny, která mi Allegro navzdory všem vnitřním předpisům a „kontrolním mechanismům“ přebouchla Allegrem. Za měsíc mi přišlo storno a tak jsem zjišťoval, co se děje. V systému jsem najednou viděl dvě Allegra, nové Allegro bylo asi o 50 Kč levnější. Tak jsem šel za svým nejvyšším manažerem, on že se to urovná dohodou. Dohoda se vyřizovala asi měsíc, nakonec jsem tedy alespoň já byl odškodněn, že jsem byl na svém, manažeři nade mnou byli na meziprovizích v mínusu.
A známá té rodiny za půl roku ve financích již nepracovala….
Přeju tedy hodně štěstí v dohadování s OVB.
| Odpovědět privátně 15. 1. 2015 v 16:29
- Adam VranyČlen
Dobrý den,
V OVB sem pracoval cca. půl roku. Rozhodl sem se skončit, ale zatím sem nepodal výpověď. Pouze jsem přestal brát telefony a odstřihl sem kontakt se všemi lidmi z ovb. Jenže ted sem zjistil, že muj kamarád zrušil jednu smlouvu uz asi pred 6 měsíci. A jelikož sem mel na storno fondu málo peněz urcite se to z něho celé nepokrylo. Tak sem se rozhodl čekat zda-li domu nepřijde dopis kam penize ze storna poslat ale do ted po 6 měsících stále nic. Kdyz se přihlásim na portál či firemní mail žádnou vyzvu k zaplacení jsem nenašel ani instrukce kam penize za storno poslat. Mělo by to činil cca. 5 tis… Mohli by jste mi poradit co mam delat ? Zkoušel jsem kontaktovat mého vedoucího ale ten mě ignoruje. Nechci nikomu nic dlužit a nedej bože se dostat do exekuce. A dále nenaskakuji nějaké penále za to, že stále storno nebylo zaplaceno ? Předem moc děkuji za rady
| Odpovědět privátně 28. 5. 2015 v 6:24- Alexander VadÚčastník
Omlouvám se za příspěvek, který Vám asi moc nepomůže, ale neodpustím si poznámku: Když jen vidím, jaké jsou Vaše znalosti z pravopisu, nevěřím, že jste byl schopen složit maturitu. Pokud řešíte problémy stylem „přestal jsem brát telefony“, je vlastně strašně dobře, že jste se rozhodl v této profesi nepokračovat. Chválím.
Ale moc bych chtěl někdy mluvit s člověkem, který Vás náboroval, školil, zaučoval a koučoval, protože ten by zasloužil pár facek…
| Odpovědět privátně 28. 5. 2015 v 10:44- Petr BabičkaÚčastník
Já Vám rozumím, ale do ležícího se nekope :(
| Odpovědět privátně 28. 5. 2015 v 17:13- Alexander VadÚčastník
Ne, nemyslím si, že jste to pochopil. Já do nikoho nekopu, já jen upozorňuji Adama na jeho slabý pravopis, na kterém by mohl zapracovat. S chutí bych si kopl do toho, o kom jsem psal. Ten dotyčný totiž ničí životy takovýchto lidí, jako je pan Adam, kteří věří těm krásným řečem a nechtějí slyšet nic o realitě toho velkého zlého světa tam venku.
A ten jeho nadřízený pak kazí život mně, Vám a všem dalším, kteří v tomhle oboru chtějí fungovat poctivě a důsledně.
| Odpovědět privátně 28. 5. 2015 v 19:17- Jiří VařečkaÚčastník
„A ten jeho nadřízený pak kazí život mně, Vám a všem dalším, kteří v tomhle oboru chtějí fungovat poctivě a důsledně.“
Děkuji Vám za tuto větu.
Bohužel Vám mohu dát pouze 1 zelený palec.
| Odpovědět privátně 29. 5. 2015 v 7:37 - Petr BabičkaÚčastník
Tak jste si dali palce, ulevili si, ale Adam chtěl poradit.
Jediný, kdo to pochopil je opět Roman, kterého tímto zdravím.
| Odpovědět privátně 31. 5. 2015 v 14:53 - Jiří VařečkaÚčastník
OK,souhlasím s Vámi.
Protože Ronam odpověděl, tak se domnívám, že to stačí.
Veškeré další info, dále se domluvit, např. od Romana, nebo od kohokoli z nás, je možné najít, zde dole, na http://najdi-poradce.cz/
Tak proč mu do toho více vstupovat?
| Odpovědět privátně 31. 5. 2015 v 16:04
- Roman KolářÚčastník
Jestliže Vás nikdo nevyzval jakýmkoli způsobem k úhradě nějakého dluhu, pak na Vás těžko může poslat exekuci. Pokud chcete mít problém vyřešen jednou pro vždy, spojte se s centrálou a dejte výpověď. Centrála zároveň při ukončení smluvního vztahu vyčíslí případný dluh, Vy ho vyrovnejte, pokud existuje a máte čistý štít. Dále si s nimi ujasněte, jakým způsobem budou řešeny další pohledávky, pokud nějaké vzniknou, aby se nestalo, že např. změníte adresu svého působiště apod.
| Odpovědět privátně 28. 5. 2015 v 22:07 - Jakub MarkvartÚčastník
Ono se tak trochu říká, jak se do lesa volá………
| Odpovědět privátně 29. 5. 2015 v 6:17
- AnonymNeaktivní
Dobrý večer všem, potřebovala bych, prosím radu. Ukončila jsem činnost v OVB v dubnu 2021 a začínala jsem v listopadu 2020. Teď na konci července mi přišel email od OVB, abych uhradila storno. Četla jsem tu, že když jim dám vědět o ukončení, sepíši mi aktuální dluh a nechají mě být, ale z jiných portálů čtu, že za smlouvy (ŽP), které jsem jako poradce sjednala, ručím až do výše 5ti let ? (závisí na podmínkách dané společnosti). Znamená to, že po dobu 5ti let budu muset platit storna, když si jakýkoli můj (bývalý) klient pozmění nebo zruší smlouvu?!? Přijde mi to jako naprostá hloupost, když pod nimi nepracuji a neměla bych teda být povinna jim něco platit. Vždyť lidem se může stát úplně cokoli a najednou nejsou schopni splácet.. přece nebudu platit za to, že se dostali klienti do špatný životní situace?! To je postavený na hlavu ne. Nemohu to v žádné smlouvě ani v podmínkách najít. Buď špatně hledám nebo jsou to fakt hajzlové. Bylo mi řečeno, že se bere 15% ze stornofondu. Tam jsem měla nějakých 9 000 a mám splatit 13 500. Velice děkuji za každou odpověď.
| Odpovědět privátně 9. 8. 2021 v 20:46- Jiří VařečkaÚčastník
Odpověď je ano, pokud jste sjednala smlouvu s jednorázovou provizí, ručíte 5 let. Existuje a existovala ale ochrana, měla jste sjednávat smlouvy s provizí průběžnou, tam se vrací jen jeden předplacený rok. Stejně jako např. u aut či majetků. Na toto téma zde již bylo mnoho příspěvků a komentů.
| Odpovědět privátně 10. 8. 2021 v 0:00
- AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.