Zobrazeno 28.046x

Toto téma obsahuje 24 diskutujících a má 42 odpovědí. This post has been viewed 28047 times

  • Autor
  •  Martin Viktora
    Účastník

    Zdravím, tuhle jsem vedl se známými debatu o pojištění života. A přišla „na přetřes“ otázka, zda u nás existuje pojištění života bez výluk? Myslím situaci, kdy klient zemře (z JAKÉKOLIV příčiny) a pojišťovna plní. Existuje něco takového? Pokud „téměř ano“, s jakými omezeními?

     | Odpovědět privátně

    nejméně výluk jsem našel v Aviva Vision, tam jsou vyloučeny vnitrostátní nepokoje – to zas plní axa a generali allegro – tedy pro stávkujícího odboráře z atomové elektrárny, který se bojí teroristů a koketuje s myšlenkou sebevraždy upitím se – ideálně kombinovat tyto :-)

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    Neexistuje!!! Bohuzel. Staci si otevrit jakekoli pojistne podminky a vyluk na Vas vyskoci cela rada. Tady na strankach se porad resi, co ktera pojistovna umi pojistit a co nikoli, kolik to kde pro ruzne klienty stoji, ale prilis jsem zde nezaregistroval diskuzi o pojistnych podminkach, ktere jsou preci nemene dulezite. Je obcas az fascinujici, co si nektere pojistovny dovedou do pojistnych podminek dat.

    Uvedu jen jeden priklad, na ktery jsem nedavno narazil a ktery me docela sokoval. Cituji:“ Pojistovna neplni ze skodnich udalosti kde ke smrti, invalidite nebo pracovni neschopnosti doslo nasledkem pracovniho nebo sluzebniho urazu nebo nemoci z povolani.“ To je pecka, co?! Mate klienta napriklad pokryvace a on chce vedet, ze kdyz spadne ze strechy a zabije se, nebo hure zmrzaci, pojistovna bude plnit. A tahle nenapadna veticka na xy-te strane pojistnych podminek, pismem velikosti mensim nez malym, mu zajisti, ze nedostane nic! On ma pojistku na smrt, invaliditu, pracovni neschopnost a az spadne ze strechy nedostane stejne nic!!!

    Takze vznasim dotaz! Vite drazi kolegove, co prodavate Vasim klientum? A neni ve smlouve, kterou zde do nebe vynasite neco podobneho?

     | Odpovědět privátně

    Pane Jane, můžete nám sdělit název produktu a pojišťovny. Děkuji za informaci. Souhlasím s Vámi, že je třeba číst pojistné podmínky.

     | Odpovědět privátně

    Pokud do nebe vynáším nějakou smlouvu, měl bych určitě perfektně znát pojistné podmínky včetně výluk. Fakt netuším, co bych pozůstalým řekl, když bych jim oznámil, že vzhledem k tomu, že se pojištěný zabil na služební cestě, pojišťovna nic nevyplatí….. Do toho bych fakt nešel!!

    Z perliček považuji taky jednu z podmínek pro smrt úrazem jisté pojišťovny, kde se praví, že pokud nastane smrt úrazem, je toto nutno nahlásit do 2 dnů, aby si pojišťovna mohla nechat provést pitvu svým doktorem, aby se smrt úrazem potvrdila.

     | Odpovědět privátně

    Ohledně tohoto tématu jsme četl na jaře zajímavé porovnání, zkráceně vyšlo na webu aktuálně, celé je zde

    http://www.penize.cz/zivotni-pojisteni/201045-nastrahy-zivotniho-pojisteni-smrt-si-nevybira-pojistovny-ano#pokracovani

    Z něj vyšla nejlépe AVIVA a AXA.

     | Odpovědět privátně

    Určitě máte pravdu, myslím si, že ve finále jsou důležitější podmínky než jestli je pojištění levnejší o 50-100 Kč/měs. Samozřejmě záleží jakou pracovní případně sportovní činnost klient vykonává a podle toho mu hledám nejvhodnější produkt. Přítelkyně se mi občas směje, ze večer v posteli místo hodnotné knihy louskám tyto mini písmenka s výrazňovačem v ruce a toto ještě druhý den ověřuji telefonátama na příslušných pojišťovnách, pokud mi tedy něco není úplně jasné. To se tedy dělo spíše dřív, teď jsem už více zběhlý.

     | Odpovědět privátně
     Vít Suchý
    Účastník

    pane Rettichu,

    o pojistnych podminkach jsme se tu bavili uz kdysi na tema invalidity a to co jste nasel…no, budu uprimny – vzhledem k vasi praxi je na zamysleni, ze jste se to jiz nedozvedel drive, neni to zadna novinka, mozna neni na skodu, kdyz nekdo z firmy sedne a precte pojistne podminky pojistoven, neni to tak zoufala prace…

    A obecne – pojistne vyluky vzdy byly, jsou a budou, zadna pojistovna nebyla,neni a nebude charita, budme nohama na zemi…Obecne vyluky jsou faktem, spise se znovu, ale hlavne otevrene bavme, ,KTERA pojistovna KONKRETNE co nestandardniho ma, opravdu je to nekdy na zamysleni…

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    Pane Suchy,

    Vy vite o jakem produktu jsem psal? Vite jak dlouho se tento produkt prodava? A jak dlouho jsou platne podminky, ze kterych jsem citoval?

    Prijde Vam vyluka, kterou jsem zminoval standardni?

     | Odpovědět privátně
     Martin Dratva
    Účastník

    Toto citované je v ČSOB pojišťovně, ne? Tuším forte?

    Mám pravdu?

    Nepřijde mi to rozumné, ale vím o tom a jakožto vázaný poradce pro konkurenci s tím nic nenadělám.

     | Odpovědět privátně

    Tuším, že ČPP tuto výluku měla dlouho … nikdy jsem jí neprodal, ani se s ní u klientů nesetkávám.

     | Odpovědět privátně
     Vít Suchý
    Účastník

    Pane Rettichu, snad je přeci na Vás, abyste nám tady sdělil, o co jde, ne ?

    A propos – analytická profesní činnost je přeci základem práce poradenské firmy, pokud se nemýlím…

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    Tak jsem pane Suchy cekal jak me tu rozcupujete svymi vedomostmi, kdyz tady ze me delate takoveho naivniho nevzdelance a vy nic.

    Priste si tedy prosim nejprve zjistete informace, nez tu me, nebo nekoho jineho budete urazet!

     | Odpovědět privátně
     Vít Suchý
    Účastník

    Pane kolego, prosím, neberte jako urážku, když se ptám, jaký produkt tu inkognito popisujete, předpokládám že není z vaší autorské dílny, tak se s námi podělte, co jste kde našel, když to komentujete.

    Pokud se nebudeme otevřeně vyjadřovat ke konkrétním věcem, co nám na jednotlivých produktech či chování zprostředkovatelů vadí, bude úroveň diskuze na bázi JPP ( = jedna paní povídala)…a té se nehodlám zúčastňovat, je to plýtvání času.

     | Odpovědět privátně

    Souhlasím s Vámi, pane Suchý. Pokud se tady bavíte o výlukách ve VPP a nenapíšete, kterého produktu se to týká, tak je to diskuse o ničem. Ztráta času.

     | Odpovědět privátně
     Lukáš Kaplan
    Účastník

    Dobrý den, pojistné podmínky jsou podle mého názoru u životních pojistek prakticky nejdůležitější kriterium, přestože to někteří kolegové vnímají jinak. Co se týká pojištění pro případ smrti ztotožňuji se s názorem, že AVIVA a AXA řeší základní pojištění pro případ smrti s minimem výluk. Navíc AVIVA se narozdíl od AXY nebojí sebevrahů, a za určitých podmínek plní…Z dalších pojišťoven např. PČS a AEGON mají některá nestandardní ustanovení, jako možnost krátit plnění při smrti v souvislosti s požitím alkoholu nebo drog nad rámec stanovený zákonem o pojistné smlouvě AEGON) a možnost neplnit při smrti, která nastane v souvislosti se zdravotní komplikací z minulosti (PČS).

    S pojištěním úrazů, invalidity a závažných onemocnění už to tak jednoduché není. Ale to je asi na jiné diskuzní vlákno…

    Chtěl bych se do pléna zeptat, jak řešíte v praxi různorodost pojistných podmínek napříč trhem, kdy existují desítky, ne-li stovky různých variant pojistných podmínek?

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Abych nezakládal další vlákno, rád bych využil již tohle založení ohledně výluk v pojistném plnění. Setkal jste se někdo s případem odmítnutí pojistného plnění z toho důvodu, že se klient vyboural v autě a jako příčina nehody byl uveden mikrospánek?

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    To tedy slyším poprvé …a jak bylo Romane formulované to zamítnutí ?

    Podle jakého článku smlouvy či VPP ?

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Zatím ještě nevím, včera mi to volala jedna obchodnice, požádal jsem jí, zda by to mohla naskenovat a poslat mi do e-mailu, abych se mohl podívat, zda je tam nějaký odkaz na pojistné podmínky nebo prostě něco, čeho by se nechalo lépe chytnout.

     | Odpovědět privátně

    No, ale je to pech. Protože v „podstatě“ za to člověk nemůže. Pokud řidič dodržel nějakou tu časovou lhůtu jak dlouho může řídit bez přestávky.

     | Odpovědět privátně

    To by musel řídit jako řidič profesionál, kde jsou bezpečnostní přestávky, jinak si může řídit jak dlouho chce … Takže bych také rád viděl nějaké vysvětlení …

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    V tuto chvíli nevím nic moc… ani to, zda se jednalo o řidiče profesionála nebo běžného, proto čekám na ten sken, abych znal důvody, na kterých bylo postaveno odmítnutí. Pokud se to ke mě dostane, tak dám pochopitelně info.

     | Odpovědět privátně
     Ondřej Hák
    Účastník

    Tak o tom už jsem také slyšel. Dokážou to poznat z krve…

     | Odpovědět privátně
     David Krabec
    Účastník

    Žádná pojistka bez výluk neexistuje, prakticky všechny pojišťovny uplatňují nějaký totální nesmysl ve VPP…

    Když na to přijde, tak by člověk musel pomalu každé riziko udělat u jiné pojišťovny, aby byl klient krytý téměř na vše, což je v praxi skoro nemožné…

    Celkem smutné zjištění, ale bohužel pojistná realita… :-(

     | Odpovědět privátně
     Roman Černý
    Účastník

    Poradce by měl taky vidět souvislosti. Vše souvisí taky s podmínkami, které maji zajišťovny. Pojišťovnám se moc nechce brát na sebe moc velkých rizik, které jdou na jejich vrub (nejsou kryty zajištěním). Obávám se však, že mnoho poradců ani netuší, že existují nějaké podmínky zajištění a nevidí to komplexně a jen zbytečně brblají.

     | Odpovědět privátně
     Karel Chudoba
    Účastník

    můžete to, prosím, trochu rozvést?

     | Odpovědět privátně
     Roman Černý
    Účastník

    Nevím přesně co mám rozvést. Ale uvedu příklad.Já dělám především neživot a vždy si zjišťuju co má naše pojišťovna ve výlukách v zajištění (riziko by nesla na vlastní vrub). Pak vím, že některé věci mi naši undewriteři neupíší ani náhodou a ani se o to nepokouším.

     | Odpovědět privátně
     Karel Chudoba
    Účastník

    Nepochopil jsem přesně, jak jste to v předchozím příspěvku myslel s tím zajištěním, co přesně poradci neznají a na co brblají. Jaký je tedy komplexní pohled na výluky v živ. poj a zajištění?

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    zřejmě vztah a podmínky kontraktu mezi pojišťovnou a zajišťovnou ?

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    jenže obligatorní zajistná smlouva (tzv. treaty) je obvykle důvěrný dokument – těžko se k ní dostanete…

    Fakticky ale výluky ve VPP či SU kopírují textaci výluk v této zajistné smlouvě. Ochota k připojištění se pak obvykle signalizuje slovy: „není-li ujednáno jinak“

    Pokud je riziko vyloučeno ze zajištění, může jej pojišťovna buď akceptovat sama – tzv. „na vlastní vrub“ nebo si sjednat individuální (fakultativní zajištění)

    Fakultativní zajištění má samozřejmě svoje „sjednávací náklady“ a ty se pohybují v desítkách tis – dělá se to tedy především u větších rizik.

    Vlastní vrub je pak většinou v kompetenci představenstva a ani u velkých pojišťoven nebývá vysoký (jednotky mil.) – a taky je s tím práce, takže pro pár tisíc pojistného se s tím těžko někdo bude babrat ;)

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Tak Vám dlužím info k tomu mikrospánku…

    Nejedná se o plnění z POV-HAV, ale o plnění z úrazového pojištění, konkrétně Benefit. Klient v oznámení o úrazu uvedl, že při cestě z práce domů autem, dostal mikrospánek. Pojišťovna na to reagovala, že dle zvláštních pojistných podmínek úrazového pojištění, se pojištění nevztahuje na úrazy způsobené poruchou vědomí a tudíž mu plnění za úraz nenáleží.

    V současné době zjišťuji, jak je tomu u dalších pojišťoven, zatím jsem zjistil, že ČP by v takovém případě plnila, na další odpovědi čekám nebo kdybyste s tím někdo měl zkušenosti, tak to prosím doplňte.

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    Romane, já tedy nejsem expert na medicínu, ale to že někdo usne nazývat „porucha vědomi“ mi přijde docela zvláštní ….

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Z toho je vidět, že i kdybych pojistné podmínky znal nazpaměť, tak mi stejně budou chybět ty souvislosti, co může být za co považováno. To aby byl člověk nejdřív dva roky likvidátorem u dané pojišťovny :-)

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    No, to se vzhledem k poctu pojistoven dá dost těžko stihnout ;)

    Kazdopadne pokud na běžne odvolani nebude pojístovna reagovat, doporučuji konzultovat naše nove právníky – ty ktere jste zmeškal na poradě ;)

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Prohlídnul jsem si je v prezentaci… ;-)

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Výsledek dotazu. Dle informací, které jsem dostal z ČP a PČS, ani u jedné pojišťovny není mikrospánek důvodem ke snížení nebo odmítnutí plnění.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Ani u Kooperativy…

     | Odpovědět privátně

    Mily p.Vite Jak muzete napsat ze pojistovna neni zadna charyta a kde vzala ty penize ktere ma od platicich klijentu a ze ty castky nejsou male. Kde by byla kdyby se lide nepojistili nebo nesporili mam vam to napsat…

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Lenko, nevím, co Vás tak rozčílilo, ale měla byste si uvědomit, že klienti stvořili pojišťovnu, nikoli pojišťovna klienty. Pojišťovna skutečně není charita a stejně jako každý podnikatelský subjekt i jejím principem poskytnout služby a vydělávat. Protože je ale pojišťovnou, nikoli spořitelnou, měla by vydělávat na pojištění, nikoli např. na zdvojeném management fee, ke kterému tak nějak nevidím žádný důvod.

     | Odpovědět privátně
     Zbyněk Marjanko
    Účastník

    Pojištění na život bez výluk, takový produkt bych si koupil i pro sebe.

    Na investujeme.cz vyšel pěkný přehled ročního pojistného podle věku klientů. Pojistné je spočítané podle úmrtnostních statistik…

    Třeba s takovým pojištěním nějaká pojišťovna přeci jen vyjde!

     | Odpovědět privátně
     Jindřich Benda
    Účastník

    Vážení kolegové, nevíte někdo náhodou která pojištovna nemá ve výlukách jaderné záření? Potebuji pojištění k hypotéce pro technika ČEZu. Smrt, invalidita s klesající poj. částkou.

    Děkuji předem

     | Odpovědět privátně
     Jiří Prášil
    Účastník

    Pokud se nepletu tak produkty Metlife GARDE a Česká pojišťovna Můj ŽIVOT nemají ve výlukách jaderné záření.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Rondoš
    Účastník

    Bez záruky:

    Metlife Garde: nemá výluku pro SM, má výluku pro INV

    Všechny další pojišťovny včetně ČP mají VPP obecné výluky cca: „… v souvislosti nebo v důsledku přímého nebo nepřímého působení jaderné energie“.

     | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 43 příspěvků - 1. až 43. (celkem z 43)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account