Zobrazeno 12.448x

Označeno štítky: , , , ,

Toto téma obsahuje 12 diskutujících a má 34 odpovědí. This post has been viewed 12449 times

  • Autor
  •  Ivan Špirakus
    Účastník

    „Přeplácení poradců nám kazí byznys“ – přečtete si velký rozhovor s Martinem Valachem z dnešních LN.

    aneb jak podlá konkurence zavinila, že už si nemůžeme nechávat 50% provizí jako dřív… :)

    a nejhorší jsou ty broker pooly…. – tady mě opravdu naštvala otevřená lež, že tyto firmy ČNB nekontroluje – přece každý subjekt s licencí podlehá kontrole stejně

    Věřím, že komunitu zdejších čtenářů ten článek hodně pobaví (a MV mi odpustí, že jsme ho při scanování přeřízli ;))

     | Odpovědět privátně

    můžete sem dát odkaz či sken?

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    příloha byla moc velká, musel jsem to rozdělit, tak znovu

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Jmenuje se Valach.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    AWD samozřejmě za nic nemůže, pokuta byla udělena neoprávněně, jejich obchodníci to dělají nejlépe a všechny brokerpooly jsou nemocné a děsivé a nikdo s nimi nechce podepsat smlouvu. :-) No, podle mě je to tak trochu cílené, spojit slovo brokerpool s něčím, do čeho by obchodník nikdy neměl jít, protože je to letadlo a po důchodové reformě spadne. Doufám, že se panu Valachovi úplně stejně bude líbit zahrnutí AWD na stejnou úroveň poradenství, jako ZFP. Tohle od něj zrovna nebyla fér informace. Jestli on to tak trochu není strach z toho, že se mu začne sypat struktura.

    Podobné informace mám od obchodníků, kteří se rozhodli se své současné firmy k brokerpoolu odejít. Jejich šéfové jim dávají stejné informace. „Brokerpool Vám ty peníze nedá, chtějí Vás jen oklamat, po důchodové reformě skončí, pojišťovny jim vypoví smlouvy apod. Některé věci mají MLM společné, některé fungují odlišně. Stejně tak je to u brokerpoolů.

    Obávám se, že pan Valach se dopustil záměrného zobecnění.

     | Odpovědět privátně

    Sakra, Romane, vypadá to, že jste měl s tou svojí domněnkou pravdu, že by se skutečně pomalu blížila doba konce MLM ? Ten strach a obavy z brokerpoolů je u pana Valacha cítit snad z každé druhé věty…jen tak dál a houšť :0)

     | Odpovědět privátně

    Co pane Špirakusi na oplátku článek (rozhovor) s Vámi v příštích LN a uvést to na pravou míru ? Myslím, že není co ztratit, ba naopak :0)

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Říkám tomu spodní roklad :-) Člověk, který je schopen pracovat víceméně samostatně, nepotřebuje mít nad sebou dalších pět lidí. On udělá stejnou práci i s daleko menší podporou jiné firmy. Jenže co se mu drasticky změní, jsou dvě věci. Výdělek (pokud již neměl sám pod sebou další spolupracovníky) a daleko větší svoboda. S tím pochopitelně souvisí na druhé straně i sebedisciplína. Do práce ho netlačí bodový žebříček, ale úplně jiné věci.

     | Odpovědět privátně

    Asi jste měl Romane na mysli rozklad, že ?

     | Odpovědět privátně

    Souhlasím s Váma pane Špirakusi, ČNB kontroluje každého kdo má licenci. To, že AWD plače, protože broker pooly mají větší provize, to je přece jasné. AWD je MLM společnost a u těchto společností vždy půjde o co největší obraty, protože MLM je na tom založený. Když jsem tam pracoval, tak jsem musel min. udělat 30 bodů měsíčně a jak jinak je chcete udělat, než prodávat IŽP kde je největší odvar. Pan Valach mluví o tom, že to jejich cílem není, ale prodávat investice nejsou, tak dobře placené. Provize tam je rozhodně menší a jak to poradce má udělat, když musí mít min. 30 bodů za měsíc? Jestli se nepletu, tak stratigii u nich je, že klient který chce spořit do 1000Kč/měs. se mu doporučuje IŽP a pokud je to víc, tak potom se to kombinuje s investicí. Kdo má dnes takového klienta, který chce jít cestou nejistoti a měsíčně sypat peníze do akcií, když v dnešní době v TV vidí, jaký je propad, jak se propouští, prodělává, atd. V Irsku teď asi boří 130 tisíc domů, které postavily firmy a lidi neměli na splácení hypoték. Ve Švýcarsku zase zaznamenala banka obrovský propad, skrz špatou investici do Facebooku. Achylova pata AWD je propad akcií Immofinanzu, tam doopravdy narazily. Oni vždy budou z obliga, když klient podepisuje investiční dotazník, kde si všechno bere na triko. Paní reportérka to řekla dobře, cituji: Vy tedy tvrdíte, že když klient prodělá, může si za to sám, protože vás špatně informoval, a proto jste mu investiční strategii špatně ušili. Neříkám, že celý jejich systém je špatný, ale u nich je byznys no.1. Nikdy nejde o to, pro koho pracuji, ale s jakým svědomím pracuji. Vždy to bude tak, že první prodávám sebe a pak firmu. Nemůže nadávat na konkurenci, vždyť konkurence je zdravá. Poradce by ji měl znát a odlišit se od ní a né na ni nadávat. Měl by se držet hesla, že to co prodává, má sám nastavené i u sebe. Kázat vodu a pít víno se neoplácí.

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    jo, to by bylo hezké ;) a titulek by mohl být třeba „Profesionálové si za svojí práci zaslouží spravedlivé ocenění“ :)

     | Odpovědět privátně

    Nechci se zastávat MLM společností plošně a univerzálně. Jsem ale přesvědčen, že i tyto firmy mají na trhu místo.

    Napadá mě jedna otázka: odkud pochází kvalitní spolupracovníci broker poolů? I pan Špirakus tu zmiňoval, že MLM společnosti zaznamenávají přibližně stejný nábor a stejný odliv lidí. Ti lidé tedy zákonitě nastoupí do MLM, tam se buď naučí prasečiny, nebo kvalitní práci (podle struktury, ne nutně podle značky MLM) a potom jsou tu tři varianty – buď odejdou ze sektoru, nebo zůstanou, nebo jdou za větší svobodou a větší zodpovědností do broker poolu.

    Zeptám se zkušených harcovníků z broker poolů. Jak složité je zaškolit a zapracovat naprostého nováčka? Kolik času Vás takový člověk stojí?

     | Odpovědět privátně

    Ale pane Špirakusi, ti nejlepší profesionálové přece pracují ve Fincentru ;)

     | Odpovědět privátně

    To není pravda, skuteční profesionálové dělají finanční poradenství jinak :0)))))

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    :-) Yes. I když nebránil bych se zavedení tohoto termínu pro rozklad extrémně rychlý. :-)

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    pánové, proti tomu se nedá argumentovat :))))

    – co slogan, to perla vytesaná do kamene ….

     | Odpovědět privátně

    Takže z tohoto „náborového“ rozhovoru jsem pochopil 3 věci:

    – AWD se zaměřuje na nadprůměrně vydělávající a bonitní klientelu, takže jsou něco víc, než ti ostatní

    – ten kdo oblbne ty nejbonitnější, tak má nejvíc peněz (to by mne nenapadlo)

    – pooly jsou zlo a brzy skončí a kvůli FC museli ovečkám v ohrádce začít vyplácet vyšší provize, takže na pana Valacha zůstalo méně a ten úsměv už není tak široký, jak býval dříve

    Jinak to jsou klasické kecy, mlžení a provolávání hesel, které člověk v nejrůznějších podobách slyšel už xkrát (dlouhodobá péče o klienta, kvalitní poradci, 1 mil. nevyužitých klientů, apod.)

    A nezávidím, kdyby mě někdo podezříval, usmívám se nad tímto článkem stejně jako pan Valach, pro pobavení dobré (takže za 3)

     | Odpovědět privátně

    Dobrý den , nevím jestli odpovídám jako harcovník, ale jelikož jsem pracoval ve dvou strukturách dvou mlm firem na českém trhu a následně již brokerpool , tak zhruba 3 měsíce času. Ale uznávám že to je relativní. My už ani moc klasické finanční poradenství neděláme.

     | Odpovědět privátně
     Artur Petržilka
    Účastník

    Tak toto je úsměvné … :DD

    největší sranda je to, že INSIA – podle mě není ani tak hlavně brokerpool, ale především pojišťovací makléř.

    Uvědomil jsem si to pořádně až nyní, kdy jsme zprostředkovali 1. smlouvu v makléřském režimu. Že INSIA může být pro někoho jen brokerpool, ok, ale podstata je fakt někde úplně jinde…

    Chápu však, že je to těžké pochopit, když se 10 let a více živíte jako pojišťovací agent v MLM… já na to teprve teď (po 4 letech v oboru přicházím). Ale to už jsem zase asi někde jinde :)

     | Odpovědět privátně
     Artur Petržilka
    Účastník

    Hrubého času tak rok – aby se z něj stal samostatný člověk. (v tom co umím já sám)

    Abych ho naučil prodávat IŽP – to mi stačí pár hodin :////

     | Odpovědět privátně

    A copak tedy děláte, když ne klasické finanční poradenství ? Specializujete se na nějakou oblast ?

     | Odpovědět privátně

    Děláme náklady , tedy úpravy nákladů klientů

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Ty lidi nenastoupí jen z MLM. Ty lidi mohou nastoupit i z pojišťoven nebo makléřských organizací, kde MLM struktura neexistuje. Alespoň by jich v oboru nepracovalo 130 tisíc, ale jen desetina, což by bylo tak akorát. ;-)

     | Odpovědět privátně

    Je to hodně odvislé od toho, jaký přístup a osobní postoj k tomu zaujme sám poradce – nováček. Těžko se vychovává a zaučuje někdo, kdo o to nejeví příliš velký zájem a očekává rychlé výsledky + velké peníze po krátké době. Z praxe je to 6 až 12 měsíců, dle mě minimální doba, takový pevný základ a nezbytné minimum. Je to ale jen počátek, člověk se poté vzdělává nepřetržitě, je to nikdy nekončící proces.

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    jo, jo to když se jednomu otevřou obzory a čuchne trochu k makléřině ….. mám z Vás fakt radost Arture :)

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    zapracovat jak do čeho…

    já jsem osobně vedl několik lidí, kteří s pojišťováním firem jako makléři začínali od nuly – měli většinou jen kratší praxi po VŠ a o pojištění nevěděli nic

    nejdříve jsem si myslel, že tak za 3 roky se to naučí, pak jsem to posunul na 5, ale až tak po 7 letech jsem nabyl přesvědčení, že když jim dám kontakt, tak to zvládnou udělat celé úplně samostatně …. :)

     | Odpovědět privátně
     Jiří Prášil
    Účastník

    Problém je ten Arture, že spoustu zprostředkovatelů nechápe rozdíl mezi agentem a makléřem. Agenti se prezentují jako makléři, pak je v tom guláš.

     | Odpovědět privátně

    Můžete to trošku rozvést?

    Mě totiž při frázi „úpravy nákladů“ napadají jen děsivé věci a hrůzné následky.. nechci si vytvářet nějaké předsudky, tak bych se rád dozvěděl více.

     | Odpovědět privátně

    Dobrý den pane Špirakusi,

    děkuji za zajímavou odpověď. Dokážete alespoň odhadnout, jaký je podíl nastupujících „nepolíbených“ nováčků a zkušených „pojišťováků“ do Vaší společnosti?

    Zkusím otázku na lidi z poolů položit jinak – kolik času věnujete absolutnímu nováčkovi, který nikdy v tomto oboru nepracoval a jestli byste za malou meziprovizi byli ochotni zapracovávat několik nováčků – tedy pomáhat jim s finančními plány a v mnoha případech i absolvovat s nimi schůzky?

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    majitelé franšízy musí být u nás zkušení všichni, tedy 100%

    u členů jejich týmů tipuji, že 80-90% má za sebou nějakou praxi v oboru

    kdybych nabíral nové lidi do týmu teď já, a měl bych svoji firmu (je jedno zda v poolu či ne) s nějakou historií a existujícím kmenem (tedy s cash-flow), tak bych je zaučoval na servisu – tedy na správě existujících klientů firmy

    zažil jsem i několik asistentek či sekretářek, které se za pár let vypracovaly na dobré makléřky…

     | Odpovědět privátně

    Začíná ve mě trošku převládat myšlenka, že poolové společnosti by mohly být spíš za finančně poradenské (MLM) firmy rády, protože si od nich vytahují kvalitní a mnohdy už hotové lidi. Není na tom něco pravdy?

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Jestli rády, to nevím, ale někdy jsou kvalitní a někdy také vůbec. Pak je tu otázka toho, zda by se člověk do poolu nedostal stejně, i kdyby neprošel MLM firmou, jak jsem se tam dostal já nebo můj společník. Akorát by tam bylo buďto méně lidí nebo by bylo méně poolů. Obojí by bylo lepší jak pro tento trh, tak pro obchodníky, kteří v něm dělají a pro dobrý pool také. Některé by možná vůbec nevznikly.

     | Odpovědět privátně

    Dobrý den Romane,

    možná máte pravdu. Ovšem na druhou stranu, konkurence tlačí na kvalitu. Co by motivovalo těch několik málo poolů, aby držely vysoký standard služeb pro poradce?

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Domnívám se, že jejich vzájemná konkurence by postačila. Navíc by tu pochopitelně dále fungovaly běžné makléřské (bez mlm) společnosti se svými obchodníky, jako další konkurent.

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    to by bylo na dlooooouhou diskusi pane Šplechto :)

    – třeba někdy u piva… ;)

    ale obecně – pooly si nikoho nevytahují ….- pokud by v MLM či v pojišťovně byli ti lidé spokojení, neměli by důvod odcházet…

    já vždy používám citát Malého Bonaparta z filmu Někdo to rád horké : „Inu schopného člověka dole neudržíš“ ;)

     | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 35 příspěvků - 1. až 35. (celkem z 35)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account