Anketa „Nejoblíbenější finanční poradce 2016“, organizovaná Asociací finančních poradců České republiky, má svého vítěze. Ocenění si převzal Robert Stejkora. Co k jeho ocenění vedlo? Jak hodnotí svou práci a co vzkazuje kolegům z oboru? Tyto otázky položil vítězi organizátor ankety Vladimír Švorba, prezident Asociace finančních poradců České republiky.

Po hlasování realizovaném na serveru Poradci-sobě.cz jste obdržel ocenění Nejoblíbenějšího finančního poradce 2016. Co pro Vás osobně toto ocenění znamená?

Obrovské zadostiučinění a potvrzení, že moje práce, tak jak ji dělám, má smysl a má skutečný přínos.

Získal jste již nějaké podobné ocenění?

Podobné ne. Sice jsem na začátku letošního roku získal od UniCredit bank, a.s. ocenění pro Nejúspěšnějšího prodejce úvěrů roku 2016, ale to bylo ocenění od jedné banky, respektive spíše od jedné konkrétní pobočky. Kdežto „titul“ Nejoblíbenějšího poradce vzešel z hlasování klientů případně dalších finančních poradců. Proto má výrazně větší hodnotu, minimálně pro mě.

V čem si myslíte, že je přínos Vaší práce? Jaké aspekty, podle Vás, nakonec vedly k tomu, že jste vyhrál Vy?

Nebudu tvrdit, že dělám práci finančního poradce lépe než všichni ostatní, nemyslím si to. Jsem přesvědčen, že dělám tuto práci velmi dobře a kvalitně. Ale nejlépe v republice? To si tvrdit nedovolím. Ani nebudu tvrdit, že mám nejvíc klientů, zdaleka všichni určitě nehlasovali. Já se domnívám, že jsem toto ocenění získal jednak proto, že dělám svoji práci kvalitně – více než na „prodej“ se zaměřuji na poradenství. A také proto, jakým stylem svoji práci dělám – velkou měrou využívám moderní technologie jako je prezentace na webu, sociálních sítích a e-mail marketing. Díky tomu jsem schopen poskytnout klientům efektivně radu či službu a to stylem, který je čím dál tím více vyžadován – skrze internet.

Mluvíte o stylu Vaší práce, který dle Vás, měl zásadní vliv na zisk ocenění, v čem si myslíte, že je jiný než u ostatních poradců?

No, nešvarem tohoto oboru v dnešní době, je neustálé pendlování na již zastaralých principech a postupech – navolávání klientů, oslovování klientů osobně, snaha dostat se na schůzku s klientem slíbením slev a úspor. Toto jsou postupy, které fungovaly v 90. letech minulého století, potažmo ještě na začátku tohoto století, ale dnes už je doba jiná. Lidé si chtějí sami najít informace na internetu, zjistit maximum informací jak o problematice, kterou řeší, tak i o tom kdo se s nimi chce sejít. Já, vzhledem k mým aktivitám, toto klientům dávám – články, které píši a informace, které klientům zasílám, jim dávají možnost vše si v klidu projít z pohodlí domova, v čase, který jim vyhovuje a tyto mé aktivity jim potvrdí moji odbornost a potom se na mě rádi obrátí, jelikož už vědí, že nekupují zajíce v pytli. Styl této mojí práce není stále příliš rozšířen, takže v tom mám jistě nemalou „konkurenční výhodu“ oproti ostatním. No a to, že tohle nejsou planá slova a že to funguje, potvrzuje právě získané ocenění.

Chtěl byste ještě na závěr něco doplnit nebo sdělit kolegům z oboru?

Rozhodně bych chtěl i na tomto místě poděkovat všem hlasujícím, ale také týmu lidí, bez kterého bych zmíněného nemohl dosáhnout – tedy klukům webařům, díky nimž mám k dispozici nástroje, které ke svojí práci denně používám a které i nabízíme ostatním poradcům. No a pro kolegy poradce, nebojte se nových technologií, využijte jich pro svoji práci. Budete-li chtít, rád Vám budu nápomocen a rád se o své know-how podělím.

Děkuji za rozhovor!



Komentářů: 4
  1. Dobrý den, to nabízené know-how mě zajímá. Nevidím ale žádný kontakt. Pane Švorbo, můžete mi ho prosím poslat?
    Děkuji

  2. S Robertem se setkáme celkem často (bez ohledu na že jsme oba kuřáci) , ale jde o jeho děťátko, čímž je Infineo.

    koukněte na http://www.infineo.cz/ a posílejte připomínky, co Vám schází.

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account