Hanuš Thein - Modrá pyramida

Interní síť finančních poradců stavební spořitelny Modrá pyramida čekají v letošním roce výrazné změny – mateřská skupina Komerční banky chystá rebranding poboček Modré pyramidy na Poradenská místa KB, ve kterých nabídne i obsluhu klientů skupiny KB. „Taková síť tady v České republice dosud nebyla a není. Poradci naší interní sítě budou mít možnost poskytovat všechny běžné bankovní služby a budou využívat stejné aplikace a zázemí, jaké mají poradci na pobočkách Komerční banky,“ přibližuje plány skupiny KB Hanuš Thein, výkonný ředitel pro obchod stavební spořitelny Modrá pyramida. Do budoucna by se měla jejich síť poradců i významně rozšířit.

Modré pyramidě se loni dařilo. V porovnání s dalšími stavebními spořitelnami jste udrželi pozici jedničky v poskytnutém financování. Jaký je recept na úspěch?

Důležité je podporovat to, co poradci umí nejlíp a moc nepošilhávat po jiných oborech. A samozřejmě mít kvalitní a profesionální poradenskou síť, nemít poradce, kteří jsou v kontaktu s klienty jen příležitostně. Takoví v Modré pyramidě nejsou a ukazuje se, že je to sázka na dobrou kartu.

Jak je síť exkluzivních poradců Modré pyramidy velká?

V naší síti se pohybuje zhruba 500 lidí. Mezi stavebními spořitelnami je to druhá největší poradenská síť, je podobně velká, jakou má Raiffeisenbank. Větší už je jen poradenská síť ČSOB.

Když se podíváme na strukturu, je to mix zkušeností. Hodně poradců dělá pro Modrou pyramidu dlouho, ale v posledních letech naše síť hodně mládne. Myslím, že co se týče věkového složení poradců, má nyní Modrá pyramida nejmladší síť mezi stavebními spořitelnami.

Na poslední čtvrtletí tohoto roku se chystá velká změna interní poradenské sítě. Mělo by dojít k propojování distribučních sítí Komerční banky a Modré pyramidy…

Ano, chystáme velký upgrade interní sítě. Taková síť tady v České republice nikdy nebyla a není ani v současné době. Připravujeme propojení naší sítě se skupinou Komerční banky a se systémy Komerční banky, takže poradci naší interní sítě budou mít možnost poskytovat všechny běžné bankovní služby a budou využívat stejné aplikace a zázemí, jaké mají poradci na pobočkách Komerční banky. Pro občany a živnostníky budou nabízet produkty a služby skupiny Komerční banky a budou připraveni vyřizovat i servisní činnosti.

Tato nová forma fungování finančních poradců tedy rozšíří současnou distribuční síť KB?

Ano, a dost výrazným způsobem. Dnes má Komerční banka 216 poboček. Modrá pyramida má dalších 185 a od září čeká tyto pobočky rebranding na Poradenská místa KB. Bude tam logo Komerční banky a bude zde možné získat všechny produkty KB. Když vstoupí klient do Poradenského místa KB, neměl by poznat rozdíl mezi pobočkou KB a bývalým poradenským místem Modré pyramidy. Pro klienty KB se tím zvýší počet obchodních míst, kde mají možnost řešit své bankovní potřeby.

Takže pobočky KB a rebrandované pobočky Modré pyramidy budou mít stejný servis? Opravdu tam nebude žádný rozdíl?

Pro občany a drobné živnostníky by neměl být v budoucnu žádný rozdíl. Na poradenských místech KB pouze nebudou hotovostní pokladny. Ale to už do značné míry platí i teď pro řadu poboček KB. Samozřejmě rozdíl bude stále v obsluze privátních a firemních klientů, kterým se budeme věnovat výhradně na pobočkách KB.

V některých městech jsou pobočka KB a Modré pyramidy blízko u sebe. Může se stát, že tam zůstane buď jen poradenské místo KB, nebo naopak jen pobočka KB?

V případě 185 poboček Modré pyramidy je zhruba 60 míst, kde je pobočka KB poměrně blízko. V současné době ale téma optimalizace není na pořadu dne. Charakter obsluhy klienta prostřednictvím poradenské sítě je od klasických poboček trochu odlišný, poradci jsou schopni se přizpůsobit času a místu setkání. Například i kdyby poradenské místo nemělo otevřeno každý den, poradci se mohou scházet s klienty kdykoli, například i večer, nebo o víkendu a na místech, která vyhovují klientovi. Takže i v těchto 60 místech, kde budou dvě zastoupení KB, nechystáme žádné změny.

Když dojde k propojování systémů a nabídky služeb skupiny KB, může se to odrazit například ve snižování počtu poradců pracujících pro Modrou pyramidu?

Ne, naopak. Ten obrovský kmen klientů skupiny KB potřebuje servis. Budeme potřebovat více poradců a naši síť budeme určitě rozšiřovat. V cílovém stavu bychom chtěli výrazně zvýšit počet spolupracovníků proti dnešním zhruba pěti stům, do tří let se chceme dostat na číslo zhruba 750.

Koncept poboček Modré pyramidy tedy funguje do určité míry jako mobilní síť. Je ale pro Modrou pyramidu také relevantní online obsluha, nebo je důležitější ten osobní, fyzický kontakt s klientem?

Myslím si, že každý přístup si najde svoji klientelu s tím, že digitalizace obecně pomáhá poradcům efektivněji si poradit s administrativou. Samozřejmě poradci mluví s klientem tak, jak si přeje, tedy v poradenském místě, přes online platformy typu Skype, Zoom a podobně, ale dojedou za ním i domů, a klidně večer nebo o víkendu. V tom je naše síť flexibilní, poradci tak byli vždy zvyklí pracovat.

A toto bychom chtěli zachovat i nadále. Pro celou distribuční síť skupiny KB to může představovat důležitou konkurenční výhodu, která nás na trhu odliší od ostatních. Budeme mít jednu distribuční síť KB se dvěma typy obsluhy – standardní, pobočkovou se zaměstnanci a druhou, s interní sítí lidí, kteří nejsou zaměstnanci, ale OSVČ, a z toho vyplývá i jiný způsob obsluhy klienta.

Záleží pak na preferenci našich klientů, jaký způsob obsluhy jim bude vyhovovat. Platí, že Nová éra bankovnictví v KB přinese online řešení pro většinu produktů a služeb, ale kamenné pobočky KB či poradenská místa KB budou hrát i nadále klíčovou roli v oblasti poradenství pro oblast financování bydlení, pojištění či investic. Stejně tak zájemci o práci v poradenské síti Komerční banky si mohou vybrat, jestli jim vyhovuje více být v zaměstnaneckém poměru, nebo pracovat jako OSVČ.

Dovedu si představit, že projekt společné distribuční sítě s Komerční bankou bude i technicky velice náročný. Bude vyžadovat od současných poradců nové dovednosti a pochopitelně bude potřeba naskočit na bezpečnostní standard, který je v bankách obecně vyšší. Je to něco, co tu interní síť výrazněji zatíží, nebo se s tím vaši poradci lehce popasují?

To uvidíme. Je potřeba říci, že poradci Modré pyramidy budou splňovat veškeré technické i bezpečnostní standardy. Bude rovnítko mezi poradcem na pobočce a poradcem interní sítě Modré pyramidy. Budou vybaveni chráněnými notebooky KB, budou provádět stejné bezpečnostní procedury jako bankovní poradci na pobočkách. Takže z hlediska zabezpečení to bude pro poradce stejné. Pro poradce interní sítě Modré pyramidy určitě trochu naroste administrativa, ale na druhou stranu KB letos přechází na novou éru bankovnictví, kde by se proces obsluhy klienta měl výrazně zjednodušit i pro jejich bankovní poradce. Takže v tomhle jsem docela optimista.

Co bude pro poradce interní sítě Modré pyramidy trošku složitější, je to, že do světa Nové éry KB budou migrovat pouze klienti s účtem v KB. Poradci interní sítě Modré pyramidy ale mají mnoho klientů, kteří nemají účet u KB, mají například jen stavební spoření nebo pojistku, a tito klienti zatím migrovat nebudou. Takže náš hlavní systém eKmen bude muset ještě relativně dlouhodobou dobu běžet paralelně s novým systémem KB a naši poradci pojedou na dvou systémech zároveň.

Ale podle mého názoru je to bohatě vyvážené možnostmi, které naši poradci dostanou propojením do sítě Komerční banky.

Jak byste potenciální zájemce o práci v poradenské síti přilákal do interní sítě Modré pyramidy s ohledem na to, jaké podmínky jsou na dnešním trhu? Co jste schopni jim nabídnout proti konkurenčním finančním skupinám?

Jak už jsem říkal, jde o unikátní síť, která tu nebyla a není. Neznám síť, která by disponovala takovou šíří produktů v retailové oblasti, atraktivním provizním systémem, a hlavně takovými informacemi a zázemím. Toto všechno poradcům umožní správně vést rozhovor s klientem a naplnit jeho potřeby a očekávání. Naši poradci budou mít možnost uzavírat smlouvy na běžné účty KB, termínované vklady, spořící účty a podobně. Z tohoto pohledu by i případné zrušení stavebního spoření mohli klientům nahradit nabídkou jiných produktů.

Když jste zmínil omezení státní podpory státního spoření jako jeden z návrhů, jak snížit strukturální deficit státního rozpočtu, jak je na tuto eventualitu připravena síť vašich poradců? Co děláte proto, aby síť fungovala i poté, kdyby byla státní dotace této formy podpory bydlení zrušena?

Nesouvisí to jen s budoucností stavebního spoření. Interní síť Modré pyramidy se už dávno nezaměřuje jen na úvěry na bydlení a na stavební spoření. Dělá komplexní poradenství, tzn. nabízí pojištění pro Komerční pojišťovnu, penzijní spoření, investice pro Amundi, běžné účty pro Komerční banku. Toto produktové portfolio budeme postupně do konce roku rozšiřovat a samozřejmě připravíme i nějaké produkty, které budou adekvátně reagovat na případné zrušení podpory stavebního spoření.

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account