I já jsem zaznamenal akční nabídku České spořitelny, ve které nabízela přes Facebook hypotéky s proklatě nízkou úrokovou sazbou 2,38% p.a. na pětileté fixaci bez jakýchkoli dalších podmínek. A jelikož jsem si chtěl ověřit, jak moc je marketingová akce ČS zdařilá a jestli se klientovi vyplatí jít napřímo do banky a řešit financování bez odborné pomoci zkušeného finančního poradce, 22.června jsem se zaregistroval v facebookovské aplikaci České spořitelny.

Vladimír Švorba

Vladimír Švorba

  • Praxe: ve financích od roku 2008 (Partners Financial Services), od roku 2013 Broker Trust a VHI
  • Profese: samostatný poradce s certifikátem €FA (2013)
  • Osobnosti profesního života:  asi žádné nejsou
  • Profesně nejtěžší část života: Prvních 5 let byznysu:-) a rok 2013 – přechody jsou vždy náročné
  • Profesní sen:  Mít vzdělané a spokojené klienty.
  • Soukromý sen: 6 dětí, rodinný domek  a spokojený život
  • www.svorba.cz
  • www.afpcr.cz

Registrace a kontakt

Druhý den jsem byl kontaktován pracovnicí České spořitelny, která se mnou po telefonu dokončila registraci, zeptala se mě, co chci financovat, na jaké pobočce ČS je pro mě ideální hypotéku řešit a slíbila mi, že mě do konce týdne bude kontaktovat úvěrový pracovník pobočky, kterou jsem si zvolil. Ještě jsem od pracovnice ČS dostal informaci, že akce platí, pokud podepíši úvěrovou smlouvu do 31. července 2014.

Konec testu

A pak už jen zazvonil zvonec a pohádky o nízké úrokové sazbě je konec. Mystery shoping skončil dříve, než vůbec pořádně začal. Nikdo z České spořitelny mě pak již nekontaktoval, takže jsem hypotéku s nízkou úrokovou sazbou nezískal.

Myslel jsem, že se dostanu mnohem dále a že k selhání a tedy nezískání úvěru dojde na základě toho, že bance se nebude líbit zastavovaná nemovitost, případně to, že pracuji jako OSVČ, nebo si vymyslí jiný důvod, proč nakonec nebude úvěr schválen za podmínek facebookovské akce.

Všeobecně se dá říci, že úvěroví pracovníci ČS jsou velmi vytížení, defacto až přehlcení i v dobách, kdy Česká spořitelna nemá žádnou akci, takže jsem předpokládal, že můj úvěr nebude schválen. Ale čekal jsem, že aspoň k úvodnímu jednání dojde a bude mi upřesněno, co pro získání proklatě nízké úrokové sazby musím udělat já. Bohužel k tomu nedošlo.

Marketing

Českou spořitelnu tedy můžeme pochválit za zdařilý marketingový tah, který ovšem nebyl podpořen dostatečným počtem kvalitního personálu. A jelikož obchod je téměř vždy o lidech, můžeme opět zopakovat starou známou pravdu, která zní: „ Není důležité, jaké podmínky vám banka slíbí, důležité je, jaké podmínky skutečně dostanete.“

Například jednomu mému klientovi , kterému končila fixace v červenci, ČS slibovala úrokovu sazbu kolem 2,5% p.a. , nabídla mu však 2,99 % p.a. A to v době, kdy probíhala facebookovská kampaň 2,38% p.a. pro nové klienty. Je to divná politika bany. Na straně jedné má banka náklady na získání nových klientů, na straně druhé dělá vše pro to, aby od nich klient odešel.

Poznámka na závěr: 2,38 = 2,42

Česká spořitelna používá u úročení úvěrů takzvaný francouzský standard, Komerční banka nebo Hypoteční banka používá takzvaný německý standard.

Německý standard

Německý standard se označuje jako 30E/360. Pro přehlednost počítá s tím, že každý měsíc v roce má třicet dní, bez ohledu na kalendář. (Rok má dle tohoto modelu 360 dnů)

Francouský standard

Francouzský standard se označuje jako ACT/360. Vždy se počítá se skutečným počtem dnů v daném měsíci. (Rok má dle tohoto modelu 365 nebo 366 dnů)

Pokud máte úvěr, je pro vás jako pro klienta při stejné úrokové sazbě výhodnější německý standard. Pokud spoříte, je pro vás jako klienty výhodnější francouzský model.

2,38 = 2,42 ?

Pro představu,splátka hypotéky u ČS s úrokovou sazbou 2,38 % ročně je srovnatelná se splátkou hypotéky u KB nebo HB se sazbou 2,42% ročně.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account