Česká pošta dostala od České národní banky (ČNB) pokutu půl milionu korun za pochybení při poskytování doplňkového penzijního spoření a dalších investičních služeb od začátku roku 2020 do poloviny března 2021. Šlo zejména o nedostatečné informování zákazníků o službách, které pošta poskytuje. Vyplývá to z dokumentu na stránkách ČNB, na uložení pokuty dnes upozornil server Seznam Zprávy. Pošta, která finanční služby poskytuje ve spolupráci s ČSOB, rozhodnutí respektuje a pokutu uhradí.

ČNB na pochybení přišla při loňské kontrole zaměřené na dodržování pravidel poskytování investičních služeb. Podle jejího zjištění pošta jako investiční zprostředkovatel ve 45 případech neinformovala zákazníka v dostatečném časovém předstihu o investičních službách, které poskytuje. Ve stejném množství případů neposkytla zákazníkům prohlášení, že má příslušné povolení k činnosti investičního zprostředkovatele, ve 39 případech v dostatečném rozsahu nezjistila informace o odborných znalostech zákazníků v oblasti investic a ve 14 případech v rámci poskytování investičního poradenství řádně nezjistil informace o finančním zázemí a investičních cílech zákazníků.

„Rozhodnutí ČNB respektujeme, pokutu zaplatíme. Jednalo se o formální pochybení, interně přenastavujeme nebo jsme již přenastavili procesy tak, aby k podobným pochybením v budoucnu nedocházelo,“ uvedl mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Pošta v roce 2020 do 18. března 2021 zprostředkovala uzavření 6767 smluv týkajících se investic a přijala a předala 9481 pokynů k nákupu investičních nástrojů za 1,1 miliardy korun. Pošta má s ČSOB smlouvu o poskytování finančních služeb do roku 2028.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account