Třetí největší tuzemská pojišťovna Allianz přestane nabízet investiční životní pojištění. Allianz bude nabízet výhradně rizikové životní pojištění. Jde o první pojišťovnu v Česku, která končí s tímto diskutabilním produktem. Budou ostatní tento trend následovat?

„Od 1. prosince nabídku tohoto pojištění definitivně ukončíme. Klientům budeme prodávat už výlučně jen rizikové životní pojištění,“ řekl pro Hospodářské Noviny Jakub Strnad, generální ředitel Allianz pojišťovny. „V době, kdy je těžké na finančním trhu vůbec vydělat, by bylo nefér klientům slibovat kladný výnos při vědomí nutných nákladů na získání nové smlouvy. Proto nám nabídka investičního životního pojištění v současné době přestala dávat smysl,“ dodal Strnad.

Významné pojišťovny HN potvrdily, že v prodeji investičního životní pojištění budou zatím pokračovat. Unisono ale mluví o tom, že posilují postavení klienta, aby si mohl sám nastavit poměr peněz na investice a na pojištění. Takový typ pojistky například nedávno spustila pojišťovna Kooperativa.

„Budoucnost vidíme v rizikovém životním pojištění, i když investiční životní pojištění jsme zatím nechali v nabídce,“ říká Milán Káňa, mluvčí Kooperativy. „Do rizikové složky ale u nových smluv dávají klienti přes polovinu pojistného, před pěti lety to bylo výrazně méně,“ dodal.

Trend potvrzuje i Česká pojišťovna, která je největší v oboru. Aktuálně její klienti posílají kolem 80 procent pravidelně placeného pojistného na ochranu rizik.

Celý článek na webu iHned.cz zde.



Komentářů: 7
  1. Jan Maňák 8 roky

    V týdnu jsem se potkal s bývalými kolegy a jeden, který je obvykle velmi dobře informován, minimálně o excesech v poradenství spíše než o nějakých středních mediánových trendech mi zmínil, že s novou regulací pojištění vzrostly provize vyplácené pojišťovnami až na 300% ročního pojistného.

    Zároveň musím zmínit, že nízký očekávaný výnos aktiv (akcií i dluhopisů) při současném vysokém ocenění a rekordně nízkých výnosech u většiny dluhopisových segmentů doplňuje obrázek těch rozevírajících se nůžek, o kterých hovoří pan Strnad.

    Je to férové rozhodnutí, Allianz se rozhodli nepokračovat a tenhle trh opustit.

    Zároveň, pokud je pravda, že provize IŽP se s chystanou regulací posunuly na nové úrovně, tak to je klasický případ hesla o tom, že cestu do pekel dláždí ty nejlepší úmysly.

    Nová regulace aspoň v  oblasti IŽP (nemluvím o riziku) měla chránit pojišťence před přetáčením smluv a výsledkem je, že klient si za nový bezpečnější (protože s prodlouženou zárukou proti přetočení) produkt připlatí o rok déle. A já se ptám, jestli toto byl záměr regulátora a jestli se ten problém nedal vyřešit jinak, než že si spotřebitel na svou ochranu připlatí odhadem až 50%?

    Jaká je pravděpodobnost, že klient uhradí první 3 roční splátky na distribuci a přesto bude na konci v plusu?

    • Roman Kolář 8 roky

      Upřímně řečeno, mě by zajímalo, jaké modely která pojišťovna spustí. Zatím se nic pokud vím, neměnilo u PČS, kde je provizní schéma stejné, tedy předplacená provize, nyní pochopitelně s pětiletým stornoobdobím. Nedávno tu psal myslím Martin Podávka o Kooperativě a o vyplácení 7BN 3×60% a nový produkt Kooperativy 5×25%, včera jsem slyšel u téhož produktu, že někde by mělo být provizní schéma 104% předplacených a 24% trvale…
      Docela by mě zajímalo, jak se např. taková firma, která za sebou nemá příliš silnou historii, může připravit na budoucí období, když absolutně netuší, jaký provizní systém která pojišťovna zvolí? A je na to prakticky měsíc…Taky se na to nějak musí připravit i její obchodníci.
      Co se týká toho, že klientovi tato novela nepřinese, co se týká ochrany klienta, vůbec nic, jsme tu psali již v době, kdy spatřila světlo světa a kdo to celé sledoval, tak jasně vidí, že všechny pokusy byly zaměřeny především na ochranu pojišťoven. To, že se bude chránit především klient, byla pouze mediální vějička, spuštěná zejména panem poslancem Šinclem pro veřejnost, skutečná a hlavní podstata ale leží někde jinde. A to ještě vůbec netušíme, co se odehraje v následujícím období. Všichni jsou tajemní jak hrad v Karpatech a čekají jeden na druhého. Přičemž je všem jasné, že distribuční sítě, které jsou založené velkou částí na prodeji životního pojištění a které tvoří významný objem pojistného některých pojišťoven, se pravděpodobně z toho důvodu nenechají padnout a je tedy velice pravděpodobné, že se vytvoří takové modely, aby mohly přežít. Jedním z takových modelů je navýšení odměn na takovou částku, která umožní při jejich rozdělení těmto systémům přežít. Výsledkem takových modelů je ale logicky pro klienta vysokonákladové pojištění nebo zhoršení jeho kvality, přístupnosti apod. A zvýšený tlak na přepracování pojištění konkurence. Neřekl bych, že toto je správná cesta, kterou jsme se měli vydat.

      • Vašek Kott 8 roky

        jenže když výsledkem bude vysokonákladová rizikovka, tak budou všichni spokojeni.

        • Roman Kolář 8 roky

          To jo. Klient to neví ;-) a pro všechny ostatní je to zisk. Jen aby to nemělo negativní vliv na pojistné podmínky…

    • Vašek Kott 8 roky

      já se přiznám, že výroku p. Strnada úplně nerozumím. Copak se v IŽP něco „slibuje“? Podle mého v Allianzu nikdy pořádně nechytili podstatu IŽP(produkt s přirozeným pojistným). Měli to spíše jako rizikovku s investováním, což je ten největší nesmysl.

  2. Roman i Vašek hovoří o tématech, která jsou aktuálně důležitá a budou se řešit ještě dva až tři roky. Přispěji i svým názorem:

    Ad Roman: https://proporadce.blogspot.cz/2016/10/jak-jsem-snidal.html

    Ad Vašek: https://proporadce.blogspot.cz/2016/10/jak-jsem-pral-podruhe.html

    • Vašek Kott 8 roky

      byla by velká škoda, kdyby koncept přirozeného pojistného padnul díky honu na neprůhlednost a počáteční nákladovost.

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account