Prvním držitelem Ceny pokroku Chytrého Honzy, určené nejlepším inovativním produktům v oblastech bankovnictví a pojišťovnictví, se staly Česká spořitelna a Pojišťovna České spořitelny. Cenu publika navíc získala UniCredit Bank. Ocenění v podobě unikátní skleněné pokladnice uděluje společnost Chytrý Honza, která je na českém finančním trhu lídrem mezi inovátory. Slavnostní vyhlášení se uskutečnilo v pražském Café Royal, kde v průběhu galavečera vystoupili přední odborníci ze sektoru bankovnictví a pojišťovnictví.

Cílem projektu Cena pokroku je podpořit a motivovat celý finanční sektor k inovativnímu přístupu. „Věříme, že nadčasová, technologicky vyspělá a jinak neobvyklá řešení si zaslouží pozornost. Proto jsme se rozhodli chytré projekty podpořit a začít každoročně udílet Cenu pokroku pro ta nejinovativnější řešení,“ popsal hlavní myšlenku projektu Jiří Paták, spoluzakladatel a výkonný ředitel společnosti Chytrý Honza.

Letošního prvního ročníku soutěže se zúčastnily všechny banky a pojišťovny působící v České republice. Do soutěže nominovaly produkt, službu, technické řešení nebo webovou aplikaci, které považují za nejvíce inovativní. Podmínkou účasti byl vznik inovace v uplynulém období jednoho roku a její funkčnost pro veřejnost v roce 2015.

Cenu v kategorii Pojišťovnictví získala Pojišťovna České spořitelny za: zavedení možnosti podepisovat dodatky k Flexi životnímu pojištění pomocí biometrického podpisu. Podpis na papír tak už není třeba. Menší chybovost u tohoto způsobu vyplňování pro poradce v praxi znamená, že dříve dostávají svou provizi. Pojišťovně pak tato inovace šetří náklady.

Cenu v kategorii Bankovnictví získala Česká spořitelna za: nový úvěrový online konfigurátor. Banka představila aplikaci, která umožňuje externím partnerům modelovat hypoteční úvěr tak, že poradce i klient v reálném čase vidí, zda je či není možné na úvěr dosáhnout, a to hlavně díky náhledu do bankovních registrů.

Cena publika získala UniCredit Bank za: možnost převodu kreditních karet z jiných bankovních domů. Klient díky této službě může převádět zůstatky z kreditních karet u jiných bankovních domů do jedné kreditní karty UniCredit Bank, a to s nižší úrokovou sazbou. Navíc po dobu prvního půl roku není převedená částka úročena vůbec.

„Viděli jsme dnes spoustu zajímavých a inovativních řešení, porota měla hodně těžký výběr. Jsem rád, že ve všech kategoriích nakonec zvítězily produkty, které svojí myšlenkou a inovativností významně obohacují český finanční trh a pomáhají veřejnosti,“ zhodnotil výsledky soutěže Jiří Paták.

Chytrý Honza pojal inovativně i samotné hlasování o vítězích soutěže, takže ho zorganizoval moderněji, férověji a otevřeněji než bývá u podobných soutěží obvyklé. O vítězi rozhodla odborná porota složená ze specialistů na finanční trh, ekonomických novinářů, odborníků na marketing a IT. Porotci měli k dispozici chytrou aplikaci, která bezchybně zaznamenala jejich verdikt.

Zdroj: tisková zpráva Chytrý Honza



Komentářů: 10
  1. Jan Maňák 9 roky

    Dovolím si trochu jízlivou otázku. Kterou z ocenenych inovaci považujete za skutečně pokrokovou změnu?? První dvě usnadňují prodejní proces u dvou dlouhodobých produktu. Výhoda pro poradce , ale minimální benefit pro klienty.

    Třetí je vlastně aplikaci konsolidace spotřebitelských úvěru na kreditky. Dobre ano, ale zlomová invovace to není.

    Ma cenu takové oceněni zavádět když asi není co oceňovat? Jaká je metodika a kdo vlastně vybírá??

    • Jiří Paták 9 roky

      Pane Maňáku, skutečně pokrokové jsou ty inovace, které se uplatní i v praxi, a to platí o vítězích Ceny pokroku. Porota hodnotila nejen teoretickou invenci, ale právě použitelnost pro poradce či klienta.

      Více najdete na http://www.cenapokroku.cz

      Pokud máte pocit, že BNP má v tomto ohledu co nabídnout, budeme se těšit na nominaci na příští ročník.

      • Jan Maňák 9 roky

        Dobrý den pane Patáku.

        Předem, díky za odkaz, určitě to vneslo další světlo do tohoto nového ocenění.

        Já tu nechci otevírat nějakou kontroverzi, nakonec Chytrý Honza je pro nás jeden z mnoha sub-distributorů.

        Domnívám se, že KAŽDÁ podobná anketa má v sobě určitý rozpor, jestli upřednostnit velký pokrok, který přináší méně známý produkt / producent nebo drobný pokrok, který lze masově využít v mnoha desítkách tisíc smluv. Slovem „Každá“ míním Zlatou korunu, Zlatou minci i Vaši Cenu pokroku. Kolikrát jsem u konkurenčních anket přemýšlel, zda o vítězi rozhodlo, že že obdobný produkt od jiné společnosti nikdo z hodnotících nezná.

        Čekal bych, že cena, která si dává pokrok do svého názvu, bude mít ambici vyhledat na trhu něco skutečně převratného, byť s rizikem, že to inovaci trh nepřijme. A to tam prostě nevidím, ostatně Vaše odpověď je v tomto jednoznačná.

        Vidím, že v nominacích se objevily převážně pojišťovny a banky buď s různými úvěrovými produkty nebo s pomůckami pro prodej úvěrů.

        Obojí je mi poněkud vzdálené a míru pokroku neumím ze své pozice docenit. Z helikoptéry mi připadá, že pokud zkrátíte kalkulátorem prodejní proces životního pojištění o 5 minut, přijde mi to u mnohaletého produktu jako relativně zanedbatelná úspora, klientem možná zcela přehlédnutá. Ale přiznávám, že může poradci výrazně usnadnit život a přesměrovat produkci právě tímto směrem.

        Protože žádná inovace v oblasti investic nebyla nominovaná, ani nevím, jestli nějaké pokrokové řešení v oblasti investic je ve „scope“ Vaší ceny. V každém případě se mě nikdo na nějaké napady na nominaci neptal, ale ocením, pokud se tak napřesrok stane. Pár bych jich určitě vymyslel :)

        Věřím, že poradci ocení případný pokrok i na straně investičních produktů.

        Protože investice byly v nominacích opomenuty nebo vyloučeny, poprosím zde přítomné poradce, aby se sami vyjádřili, co považují za inovaci roku 2015 v oblasti investic.

        • Hoogan Pavel 9 roky

          Dobrý den,pane Maňáku, já jsem z odpovědi p. Patáka zaznamenal, že pro příští rok jsou pro poskytovatele investičních produktů dveře do výběru otevřené, není-liž pravda ?

          • Jiří Paták 9 roky

            Přesně tak to bylo myšleno..:) Jako výzva BNP se příší rok pochlapit, protože přidáme i oblast investic.

            Jsem realista v tom, jaké inovace můžeme na českém trhu očekávat. A cílem není ani tak ocenit instituci jako takovou, ale jednotlivé inovátory a týmy uvnitř bank, pojišťoven a investičních společností, kteří s nápady přicházejí a bez jejichž energie a vytrvalosti by se nestalo nic

        • Podle mého názoru je tato věta až neskutečně pravdivá:
          „Kolikrát jsem u konkurenčních anket přemýšlel, zda o vítězi rozhodlo, že obdobný produkt od jiné společnosti nikdo z hodnotících nezná.“
          Ano, mnohdy výsledky opravdu nechápu.

  2. Jan Maňák 9 roky

    Ale my se přece chlapíme každý rok :)

    Jen v těch investicích trvá trochu déle, než se prokáže smysluplnost takové inovace.

    Co se týče fondů, za poslední 2 roky jsme přinesli Easy Futures, akciové Low Volatility jsme přinesli v CZK, a to rozvinuté i emerging, přestavěli jsme fond Parvest Equity USA na systematickou strategii s využitím tří-faktorového modelu Guru, přinesli jsme vodu, emerging Small capy. Pro milovníky dividend fond Multi-Asset income, který už 5let vyplácí každý rok cca 4% v EUR bez ohledu na vývoj na trzích.

    Pro investory, kteří se bojí vyšší volatility máme smíšený fond, který cíluje permanentně volatilitu 7,5% s velmi dobrými výsledky. Pro konzervy chystáme obdobu s 3,5% volatilitou v koruně a jen na dluhopisech!

    pro milovníky Applu máme aplikaci Parvest
    https://itunes.apple.com/at/app/parvest/id843351996?l=en&mt=8

    A konkurence určitě také nezahálí.

    jen si vybrat.

    Ve skutečnosti firma těch inovací vyvíjí mnohem víc, a já musím vybrat ty, které dávají v ČR smysl. A také ty, které nám vezmou distributoři, například dividendu je ochotných a schopných vyplácet jen menšina.

    Koketuju s myšlenkou, že dám zdejším poradcům vybrat z několika nápadů, co by je zajímalo a co bych měl registrovat pro veřejnou nabídku u ČNB. Nebyl by takový přístup sám o sobě inovatnivní?

    • Hoogan Pavel 9 roky

      …jakože nějaký nový fond okomentovaný nesrozumitelnou lidštinou by měla být ta inovace ?

      A „nápad“ že poptám lidi z oboru, aby mi poradili, co mám vyrobit snad nemůže být inovace, oder ?

  3. Jan Maňák 9 roky

    Některé z uvedených novinek jsem na PS obsáhle komentoval, ráčte si to přečíst pokud se o tom chcete dozvědět více. Vycházím tedy z toho, ze kdo chce, ví o čem píšu.

    A pokud něčemu přesto nerozumíte, stačí se zeptat.

    A úplně nejlepší bude, když napíšete co JE podle vas inovace v investicích ….. Oder?

  4. Hoogan Pavel 9 roky

    Ok, doufám ale tedy, že pokud se přihlásíte v příštím ročníku, použijete komentáře srozumitelné i pro veřejnost. Segment investic je třeba více popularizovat a tedy snažit se vysvětlit poněkud jiným jazykem, než zde používáte. Soutěž totiž není investičním kongresem…:)

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account