IT je dnes klíčovou oblastí v mnoha finančně poradenských firmách – právě tam míří nejvíce peněz. Společnost OK KLIENT na svém workshopu na FINfestu představila hned dvě aplikace ze své dílny –  Atlas produktů (srovnávač produktů pojištění) a COrat (aneb CO radit – myšleno klientovi).

„Atlas produktů jsme vytvořili nejenom na retailové produkty, ale také na ty korporátní, konkrétně na podnikatelská pojištění,“ vysvětluje Štefan Tillinger, Partner společnosti OK GROUP a OK KLIENT. „Tato aplikace není o ceně pojištění, ale o srovnání pojistných podmínek. Vybíráme tím produkt, který vyhovuje klientovi z pohledu krytí rizika a zároveň říkáme, jaké výluky má produkt u dané pojišťovny.“

Rada není o ceně, ale o výběru dle zadání klienta

„V retailové části jsme se zaměřili na pojištění občanů – kromě životního pojištění také na majetek: stavby, domácnost, odpovědnost, asistenční služby,“ vyjmenovává ředitel pro podporu obchodní služby Oskar Michl, který se zabývá koordinací a vývojem IT služeb společnosti OK KLIENT. „V korporátní části nabízíme srovnání podnikatelských a průmyslových rizik – pojištění majetku, odpovědností, silničního dopravce atd.“

V případě životního a úrazové pojištění se pojišťovny neliší z hlediska metodiky tak zásadně jako v případě majetku. „Nejsou rozdíly v tom, že by pojišťovny nějaké riziko neuměly, ale důležité jsou doplňují informace. V případě hospitalizace mi například srovnávač ukáže, jestli daná pojišťovna má progresivní plnění, případně do jakého limitu. Dále si můžu rozkliknout podmínky k danému produktu. U životního pojištění to není o kritériích nevyhovění, ale spíše o tom, za jakých podmínek lze kritériím vyhovět.“

Vývoj této aplikace trval stovky hodin jejich produktových specialistů. „Samozřejmě neustále sledujeme aktuálnost informací,“ doplňuje slova svého kolegy Štefan Tillinger s poznámkou, že výsledná rada není založena na ceně, ale na výběru dle zadání klienta. „Tento nástroj není jenom hračkou, jak jsme naše aplikace v úvodu naší prezentace zjednodušeně překřtili, ale je zdrojem informací, který naši poradci naplno využívají.“

Co radit klientovi?

Další nástroj z produktové dílny OK Klient se nazývá COrat (Co radit) a týká se životního úrazového pojištění a rezervy na důchod. „Jedná se o finančně poradenský nástroj, který používáme při řešení potřeb klienta,“ říká Oskar Michl. „Je to vlastně průvodce jednání poradce s klientem a výstupem je ukázka rizik, která mohou klienta a jeho rodinu potencionálně ohrozit – a v jaké míře.“ Pro případ řešení je zde návrh pojištění a pojistných částek.

Co vše aplikace obsahuje? „Otázky na typ soužití (manželé, partneři), děti, rodiče dětí (oba, jeden z partnerů),“ vyjmenovává. „Zásadní položkou jsou výdaje. Můžu je zadat jednou částkou nebo vyplňovat položku po položce. Výdaje rozdělím na pasiva a aktiva. Co klient „projí“, jsou pasiva. Aktiva jsou také výdaj, ale do budoucna mohou přinášet dodatečný pasivní příjem. Samozřejmě mě dále zajímají celkové příjmy. Jestli jsou ze závislé činnosti, z podnikání, renty, mateřské apod. Zároveň s klientem mohu řešit jeho cíle. U dětí lze uvést studium třeba za deset let. Současně se klienta ptám, zda si plánuje na budoucí výdaje spořit nebo si na ně vezme úvěr, až je bude aktuálně řešit. Na studium by určitě bylo lepší spoření. Na druhou stranu nové auto může řešit formou úvěru.“

Důležitou částí aplikace jsou simulace možných životních situací. „Co by se stalo, kdyby jeden z nich onemocněl? Tady nastává debata s klientem, jak takovou situaci řešit. Mají v rodině finanční rezervu? Mají k dispozici majetek, který lze zpeněžit, pokud nastane situace, která vážně a dlouhodobě ohrozí rodinný rozpočet? Obvyklá reakce klientů je, že mohou ušetřit. Ovšem kde? V případě, že by chtěl klient řešit možné výpadky příjmů pojištěním, doporučením bude, jaká rizika by si měl sjednat a na jaké částky. Aplikace nezapomíná ani na kalkulaci renty. Definuje příjmy, výdaje a propad příjmů v době odchodu do důchodu. Říká také, jak velkou rezervu by si měl klient vytvořit na důchod, aby byl finančně zajištěný.“

Více informací naleznete ve videu.

Štefan Tillinger:

Jakou vidíte budoucnost pojistného trhu?

Bude regulace trhu měnit trh broker poolových společností? Jakým způsobem?



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account