Jen jedna třetina lidí má jasnou představu o práci finančních poradců. Vyplývá to z průzkumu agentury FastConnect, který publikoval Deník. Služeb finančního poradce využívá jen cca jedna desetina respondentů průzkumu. Finanční poradenství je v České republice stále ještě mladým oborem, který má svůj rozvoj teprve před sebou.
Z výsledků průzkumu agentury FastConnect…
- 11 % respondentů již služeb finančního poradce využívá
- 19 % respondentů služeb finančního poradce využilo v minulosti
- 23 % lidí bylo někdy osloveno finančním poradcem
- 17 % respondentů nemá vlastní osobní zkušenost, ale jejich známí ano
- 14 % respondentů má o práci finančních poradců informace jen z veřejných zdrojů
- 25 % není o poradcích téměř nic
Pozn.: respondenti mohli volit i více odpovědí, součet nemusí být 100 %.
Průzkum znalosti značek poradenských firem
Respondenti si v průzkumu FastConnect vybavovali zejména značky bank. A to i v souvislosti s finančním poradenstvím. Spontánní znalost značek v % („Jaké společnosti a firmy, které poskytují finanční poradenství, se vám vybaví v paměti?„):
- 54 % respondentů jmenuje banky
- 36 % neví, nevybavuje se
- 22 % ostatní
- 14 % OVB
- 8 % Partners
- 5 % AWD
- 5 % Broker Consulting
- 4 % respondentů jmenuje pojišťovny
- 4 % ZFP
- 2 % Fincentrum
- 2 % Kapitol
Průzkum proběhl v lednu 2010, průzkumu se účastnilo 1000 respondentů – ekonomicky aktivních občanů s přístupem a aktivním využíváním internetu (výzkum proběhl na portálu prosebe.cz). Podle dostupných informací byl průzkum zadán společností OVB. OVB a Deník spolupracují na mediálním projektu OVB Vstřícná banka.
Zdroj: FastConnect, Deník
Aby OVB nebylo z poradenských firem na prvním místě, když si zadalo tento průzkum :o)
Chápu kam tím míříte. Nicméně běžte oslovit alespon 100 lidí, v lepším případě 1000 a uvidíte sám. Pak nám řekněte….