Jak nahlíží Mojmír Urbánek na svůj business? Jaké dělal ve svém podnikání chyby? Proč ukazuje firmám svou marži i rizika spojená se spoluprací? Kam podle něj kráčí brokerpoolový trh a proč je zranitelný? Na otázky Jana Šimka odpovídá šéf servisní organizace SAB servis Mojmír Urbánek!

Jan Šimek: SAB servis sám sebe definuje jako servisní společnost, jejímž klientem je poradenská firma a její lídr. Co to znamená, jak tomu mám rozumět?

Mojmír Urbánek: Začnu naší historií, protože z té to všechno vzešlo. Asi není tajemství, že mám poradenskou firmu a s tou jsme s poradci a manažery chtěli vždy budovat kvalitní poradenství. Když chcete dělat tu nejlepší práci, potřebujete nejlepší nástroje a my jsme tehdy byli pod servisní firmou, kde jsme neustále museli řešit chybné provize a špatnou evidenci. Hodně jsem s nimi i s mými lidmi tehdy řešil, jak to změnit, jak se posunout. Bohužel neúspěšně a tak byly pouze dvě volby. Buď nalezneme jinou servisní firmu s lepším zázemím a lepší podporou pro lídra nebo takovou společnost budu muset založit. Nakonec zvítězila druhá volba. SAB servis vznikl na vlastní zkušenosti s tím, jak se to nemá dělat.

Kdo je pro tebe lídr?

Je to člověk, který vede firmu. Neschovává se, je vidět, komunikuje s poradci, zodpovídá za práci lidí ve firmě a za výsledky. A my komunikujeme právě s lídrem. Snažíme se lídrovi poskytovat servis, vyvíjet nástroje a také mu pomáhat firmu řídit.

Je tohle konkurenční výhoda SABu nebo takhle s lídry pracují všechny firmy na trhu?

Můžu mluvit jenom za nás, ale byl bych blázen, kdybych řekl, že ne, že tohle není naše výhoda, že se ničím nelišíme. Ten hlavní rozdíl mezi námi a trhem je skutečně v tom, že pro nás je klientem lídr a jeho firma. Ať je to klišé nebo velmi jednoduchý popis, je zásadní. Lídr je pro nás alfou a omegou spolupráce. Všechno stavíme na lídrech. V první řadě musíme důvěřovat lídrovi a jeho firmě. Kdybychom mu nedůvěřovali, tak by to nefungovalo. Když zasmluvňujeme novou firmu, důkladně ji prověříme, abychom ji pak mohli důvěřovat. Ideální je firma, která se nám otvírá, informace chce sama dávat. Pak se nám spolupráce perfektně nastavuje.

Zmínil si zaměření na lídra, jako základní příchuť SABu. Mohl by si tohle upřesnit? Jaké konkrétní nástroje lídrům dáváš, aby se jim firma dobře řídila a aby se jako lídři cítili silní?

Odpovím i konkrétně, ale začnu obecně. Lídrovi u nás dáváme svobodu. To je největší síla. Většina lídrů, kteří k nám přichází z trhu, jsou něčím svázaní. Necítili se v předchozím prostředí dobře. Vědí, že jsou dobří, ale nemůžou se o to plně opřít. Nejdříve potřebují získat jistotu, že jim pomáháme a že je nedusíme. Když cítí svobodu, můžou rozkvést. Takhle to u nás funguje a je to vidět na těch dvou a půl letech, co existujeme. Konkrétně pro lídry organizujeme workshopy, kde s nimi všechno probíráme. Pomáháme jim nastavit kariéry, rozdělujeme odpovědnost na nás a na ně. A co je na trhu velmi neobvyklé, rozkrýváme naše provize, a jak oceňujeme rizika.

Sedíme teď spolu na terase nového sídla společnosti, za námi pracuje back-office, firma je stabilizovaná. Co tomu předcházelo?

Jak jsem říkal, na začátku byla nespokojenost mé poradenské společnosti se servisní firmou. Dlouhodobě jsme nebyli spokojení s výplatou provizí, chybovostí a tak dále. Nespokojenost nebyla jenom moje, ale nespokojení byli i poradci. Měl jsem jen dvě možnosti. Buď najít jinou servisní firmu na trhu, nebo založit vlastní servisní společnost. O tomhle uvažuje asi každý. My jsme ale, podle mého názoru, měli obrovské štěstí v tom, že jsme nebyli jediní nespokojení na trhu, takže jsme dokázali dát dohromady víc skupin, které do toho s námi šli. A hlavně jsme za sebou měli systém. My jsme totiž paralelně vedle spolupráce s původní servisní firmou vyvíjeli i náš vlastní software. Vyvíjeli jsme ho kvůli tomu, že ten jejich nám nedostačoval a zároveň jsme jej potřebovali hlídat. Když jsem zakládal SAB, tak už jsme měli za sebou sedm let vývoje našeho vlastního softwaru, který vzešel z potřeb našich poradců. A poradci tenhle software velmi rádi využívali. Dařilo se nám s jeho pomocí zvyšovat výtěžnost klientů, efektivně pracovat s kontakty, řídit dokumenty a další. Poradce tak měl a má jedno místo, ze kterého může každý den pracovat a rád se do něj vrací.

Chtěl bych se tě ještě zeptat, jak vnímáš brokerpoolový trh, jakým směrem se vyvíjí…

Vůbec se mi nelíbí. Broker poolový trh jsem obdivoval úplně na začátku, kdy to byla alternativa pro lidi, kteří nechtějí být v multilevelu a chtějí si založit vlastní firmu s vlastní přidanou hodnotou. Dnes je to ale úplně o něčem jiném. Broker poolové firmy neudržely svojí přidanou hodnotu a samy neví, jestli jsou poradenské firmy s vlastní kariérou a finančním plánem a nebo jen podporují business svým obchodním značkám. Ani jedna z firem na trhu nešla vlastním směrem, pouze využívaly slabosti multilevelů k vlastnímu náboru jednotlivých poradců nebo malých skupinek. Takže nakonec servisní firmy suplují vedení poradenských firem za velmi nízké marže. To na ně samozřejmě vyvíjí tlak. Proti tomu faktu jsme se už na začátku vymezili a touto cestou nejdeme. Chceme podporovat lídry. A ti musí v nás mít důvěru, že nikdy nebudeme rozkrádat jejich poradce. Ne že by někdo na trhu přímo přebíral poradce, to ne, ale důležitá je i rétorika. Od nás zkrátka nejde nic, co by obcházelo lídra.

Tenhle rozhovor vznikl jako úvodní do našeho nového blogu. A tak se chci zeptat, pro koho blog bude a koho by si na něj pozval?

Pointou blogu je vytvořit místo, kde se budou chtít úspěšní lidé setkávat s úspěšnými lidmi a číst jejich zkušenosti. Já vím, že takových blogů je na trhu hodně. Ale ve finančním poradenství ne. A já si myslím, že finanční poradenství by nemělo být o tom, kolik jsem napsal bankovních jednotek nebo kolik životek jsem prodal a potom za to vyrazit na velkou cestu kolem světa. Úspěšné finanční poradenství je totiž o tom, že ho musíte dělat dlouho. Musíte si najít klientelu, tu si vypiplat, vracet se k ní a neustále se zlepšovat. Jedině takhle můžete po X letech začít normálně vydělávat a v budoucnu být hodně úspěšný. Proto jsme založili blog. Chci nahlas hovořit o tom, co to doopravdy úspěch je.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account