Finanční poradenství - týmová práce
Zdroj: Pixabay.com

Poprvé v několikaleté historii sledování vnímání značek finančně poradenských společností finančními poradci se SAB servis dostal před Broker Trust. A která společnost poradci vnímají nejhůře?

Vnímání značky je subjektivní. Nejinak tomu je i u vnímání značek finančně poradenských společností. Jak finanční poradci vnímají poradenské společnosti, nemusí zdaleka reflektovat kvalitu finančně poradenské společnosti ani služby, které svým poradcům nabízí. Jenže…

Finanční poradenství je vzathový byznys. Klienti spolupracují s konkrétním finančním poradcem, protože mu důvěřují, sdílejí společné hodnoty a mají navázaný vztah. A stejně tak finanční poradce spolupracuje s konkrétní společností, protože je s ní spokojen – a především je spokojen v kolektivu lidí, s nimiž spolupracuje, i se vztahy s centrálou. Málokterý finanční poradce odchází jen za vidinou vyšších provizí.

Je to hodně o marketingu a o způsobu, jak se finančně poradenské společnosti vyrovnávají komunikačně s negativními událostmi, které nutně přicházejí.

Vnímání značek finančně poradenských společností sleduje společnost EMA data od roku 2021 na půlroční bázi. V celkovém vnímání byla až dosud vždy na první příčce brokerpoolová společnost Broker Trust, za níž byl v těsném závěsu SAB servis. Nyní si pozici vyměnili.

Graf 1: Celkové vnímání finančně poradenských společností za 1. čtvrtletí 2023

Vnímání značek - celkové hodnocení - 1. čtvrtletí 2023Poznámka: 113 respondentů z řad zkušených finančních poradců odpovídalo na otázku „Jak celkově vnímáte následující finančně poradenské společnosti? (hodnoťte na škále od 0 – zcela nesympatická společnost do 10 – naprosto sympatická společnost; vložit možnost “neumím posoudit”)“. Respondenti z řad finančních poradců hodnotili na škále od 0 – zcela nesympatická společnost do 10 – naprosto sympatická společnost. Měli možnost zvolit “nedokážu posoudit”.

Zdroj: EMA data

Ostatní sledované finančně poradenské společnosti mají za vedoucími broker pooly znatelný odstup. Následuje „baterie“ poradenských společností s malými rozestupy, mezi nimiž se hodnocení příliš neliší. Tu uzavírá těsně nad průměrným hodnocením Chytrý Honza.

Pod průměrnou hodnotou dochází k prudšímu sestupu získaného hodnocení mezi jednotlivými společnostmi. Peleton uzavírají OVB Allfinanz a ZFP akademie.

Poradci ze strukturálních společností vs. z broker poolů

Je poměrně znatelý rozdíl v hodnocení vnímání značek poradenských společností poradci z broker poolů a poradci působícími pod strukturálními firmami. „Poolisté“ hodnotí poolové společnosti lépe než „strukturalisté“ a naopak poradci ze strukturálních společností hodnotí strukturální firmy lépe než poradci z broker poolů.

Graf 2: Rozdíl vnímání značek finančně poradenských společností mezi poradci působícími ve strukturálních firmách a v broker poolech

Vnímání značek - celkové hodnocení - 1. čtvrtletí 2023 - rozdíl MLM a BPPoznámka: 113 respondentů z řad zkušených finančních poradců odpovídalo na otázku „Jak celkově vnímáte následující finančně poradenské společnosti? (hodnoťte na škále od 0 – zcela nesympatická společnost do 10 – naprosto sympatická společnost; vložit možnost “neumím posoudit”)“. Respondenti z řad finančních poradců hodnotili na škále od 0 – zcela nesympatická společnost do 10 – naprosto sympatická společnost. Měli možnost zvolit “nedokážu posoudit”.

Zdroj: EMA data

Hodnocení značek vychází z odpovědí poradců v panelu EMA Experts, v němž je aktuálně registrováno přibližně 350 profesionálních finančních poradců napříč poradenskými společnostmi na trhu. Společnost EMA data panel neustále rozšiřuje. Pokud máte zájem být účastníky nejrůznějších výzkumů a těžit z dalších výhod pro členy panelu, jako je významná sleva na vstupném na konference FINfest či na setkání s čelními představiteli finančního trhu Meet EMA, zaregistrujte se.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account