Časopis Finanční poradce: Svět finančních poradců očima běžných lidí. Říjnový průzkum od agentury Fast Connect, kterého se zúčastnilo přes tisíc respondentů, naznačuje, že si u nás finanční poradci nevybudovali příliš dobré renomé.

Nejhorší vlastností poradců je, že se snaží vnutit “své” produkty bez ohledu na klienta a jeho situaci. Variací tohoto zlozvyku je, že poradci prodávají, místo aby radili. Naopak nevíce si lidé váží toho, když je poradce vyslechne a nabídne různá řešení, jejichž klady i zápory objektivně vysvětlí. Pouze méně než třetina Čechů by si v otázkách svých financí nechala poradit od nezávislého odborníka – přednost dáváme zaměstnancům bank či radám rodiny a přátel.

Najít dobrého finančního poradce se zdá obtížné pro 61 % běžných lidí. Spokojených klientů finanční poradci nemají mnoho: služeb finančního poradce v současnosti využívá pouhých 10 % dospělých Čechů; 44 % mají minulou zkušenost, avšak v současnosti se o svých financích již neradí. Jedná se pravděpodobně o důsledek zklamání ze špatně odvedené práce.

Výzkum byl uskutečněn v souvislosti se spuštěním nezávislého výzkumného portálu FinančníStar.cz. Portál kromě výsledků kvantitativních průzkumů nabízí virtuální diskuse běžných lidí mezi sebou i s poradci. “Chceme najít odpověď na to, co mohou poradci dělat jinak a lépe, aby své potenciální, dosud nepoznamenané klienty, tedy 46 % české dospělé populace, neodradili, ale naopak u nich zabodovali,” říká Cyril Holub z FinančníStar.cz a pokračuje: “Budeme i kvalitativně sledovat reakce a diskuse běžných lidí na našem portálu, kde se o finančním poradenství mluví bez cenzury či komerčních zájmů.”

“Jsme rádi za tuto iniciativu. Věříme v její přínos pro povýšení finančně-poradenského prostředí v ČR,” uvádí Slavomír Kožúšek z Komory finančních poradců ČR.

Autoři FinančníStar.cz si předsevzali, že svým projektem chtějí pomoci běžným lidem sdílet své názory, diskutovat a radit se, s možností doporučit osvědčené poradce ostatním; a finančním poradcům pomoci lépe pochopit potřeby trhu.

Výzkumná agentura Fast Connect provedla průzkum ve dnech 25. září až 5. října, kdy on-line dotazník vyplňovali účastníci panelu ProSebe.cz, který čítá přes 30 tis. respondentů.

Zatímco web FinančníStar je určen pro koncové uživatele – klienty, zatímco připravovaný portál www.poradci-sobě.cz bude pro samotné poradce.

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account