„Typickým franšízantem je člověk, který pracuje v síti Broker Consulting. Druhou skupinou jsou externí kandidáti – pracovali v korporacích a chtějí změnit život a začít podnikat. Třetí skupinou jsou lidé, kteří přicházejí z jiných poradenských společností,“ konstatoval na úvod svého workshopu na FINfestu Radim Štantejský z Broker Consulting, projektový manažer projektu OK POINT, v nichž aktuálně působí kolem 180 zaměstnanců.

V současnosti provozují 44 OK POINTů a evidují kolem 500 zájemců o spolupráci. Průměrná cena za rekonstrukci pobočky je 1,6 mil. Kč, přičemž nejdražší pobočka stála 4 mil. Kč.  Strategickým bankovním partnerem je mBank, která jim umožnila v rámci OK POINTů respektovat a reflektovat jejich finančně poradenský obchodní model. OK POINT je pobočkou mBank a franšízant, který obchodní místo provozuje, pracuje s platformou produktů z bankovních, finančních a realitních služeb.

Klíčové jsou prémiovější lokality

„Zajištujeme servis 600 tisícům klientů mBank. Jejich typický klient si neřeší služby pouze online, ale zjišťujeme, že velká část klientů požaduje osobní kontakt,“ poznamenává Štantejský. „Exklusivně nabízíme pouze jeden produkt mBanky, a to je běžný účet pro fyzické osoby. Vedle toho samozřejmě nabízíme produkty dalších bank a finančních institucí. A řádově 12 % obratu poboček tvoří reality.“

Průměrná nákladovost OK POINTu je 140 tis. Kč měsíčně – kromě personálních nákladů jsou do této částky zahrnuty také další položky – nájem, poplatek za franšízu, poplatek za ATM a IT.

Pobočky umísťují do prémiovějších lokalit, z tohoto důvodu je náročnější sehnat prostory. V Praze aktuálně provozují deset OK POINTů. „Stavíme je v místech se spádovou oblastí minimálně 35.000 obyvatel. To je již ovšem hraniční,“ říká Radim Štantejský. „Pro nás je zásadní životaschopnost franšízanta a jeho celková ekonomika. Průměrná doba na přípravu místa je čtyři až šest měsíců. Rádi přebíráme bývalé bankovní pobočky, které mají svoji infrastrukturu. Ty umíme zrekonstruovat za dva až tři měsíce.“ Průměrná velikost OK POINTu je 120 m2, největší má 400 m2.

A jak je to personálně? „K dispozici jsou obvykle dvě pracovní místa, diskrétní místnost, samoobslužná zóna a místo pro bankomat. Mimo dvou výjimek neděláme ATM na ulici. Chceme, aby mohli franšízanti využívat obchodní potenciál tohoto nástroje.“

Franšízanti si tvoří vlastní síť kontaktů a klientely

Z hlediska počtu klientů se přibližují na úroveň Equa bank. Cílem je cca 70 poboček v České republice, v Praze vidí prostor ještě pro dvě, maximálně tři pobočky. „Chodí za námi kandidáti, kteří se nás snaží přesvědčit, že bychom měli OK POINT otevřít i v menších lokalitách. Pokud ovšem vycítíme riziko, tak do toho nejdeme. Nejmenší lokalitou s naší pobočkou je Hlučín. Zde ale pracuje člověk z naší sítě, který je tam velmi dobře etablovaný.“

Jeden z dotazů na workshopu směřoval k tomu, zda existuje spolupráce mezi OK POINTy a sítí Broker Consulting. „Neexistuje přímá kooperace,“ uvádí Radim Štantejský. „Franšízanti si tvoří vlastní sít. Ale jak se dostane klient do OK POINTu? Jednak tím, že se pobočka nachází na dobrém místě. Je to klient mBanky a chce si například změnit disponenta. My požadavek vyřešíme a zároveň mu představíme projekt OK POINTu, tedy, co vše pro něj jsme schopni udělat. Může přijít člověk, který není klient mBank a není ani naším klientem, ale vidí reklamu a zajde k nám. Také jsou klienti, kteří si na naše pobočky chodí vybírat a vkládat peníze. Dalším – a důležitým zdrojem klientely – je skutečnost, že si franšízant buduje vlastní sít externích spolupracovníků. To mohou být lidé na full-time nebo jenom tipaři.“

Radim Štantejský:

Jaký je nejčastější impuls pro poradce zřídit si franšízu OK POINT?

Co unikátního může společnost Broker Consulting poradcům nabídnout?



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account