V soutěži o nejlepší poradenskou aplikaci pořádanou organizátorem konference FINfest a provozovatelem portálu Poradci-sobě.cz se na podzimním FINfestu ucházelo o přízeň odborné veřejnosti a nezávislých finančních poradců  šest společností. Během čtrnácti dní zveřejňujeme rozhovory se všemi zástupci firem, kteří na konferenci poradenské aplikace prezentovali.  Hlasování stále běží a vy se ho můžete zúčastnit – link najdete na konci článku.

Tentokrát jsme o rozhovor požádali Mojmíra Urbánka, ředitele společnosti SAB servis.

Proč právě aplikace pro klienty?

Od začátku vzniku SAB servisu věříme v sílu vztahu poradce s klientem. Na budoucím trhu uspějí komplexní poradci, kteří budou provádět klienty životními situacemi a budou s nimi plánovat. Vztah se rozvíjí a sílí, když jsou dva lidé spolu – to platí i pro poradce s klientem. Být spolu pořád však není dost dobře možné, poradce má mnoho klientů. Proto potřebuje nástroj, jak zůstat s klientem v kontaktu a jak se k němu vracet nejenom fyzicky, ale také na dálku pomocí klientské aplikace.

Co vše klienti v myPLANNu najdou?

Klient má na jednom místě všechny informace a dokumenty. Najde tam aktuální hodnotu svého majetku, jeho rozložení a může si modelovat i další majetek, který poradce nespravuje. Má zde samozřejmě kontakt na poradce a s ním bude moci brzy sdílet i úkoly, například workflow při vyřizování hypotečního úvěru. Plánujeme přidat funkci, aby z aplikace mohl sjednávat jednoduché produkty jako cestovní pojištění. Už dnes zde může klient nabídnout svou nemovitost k prodeji, pronájmu anebo naopak nemovitost koupit. A v neposlední řadě zde najde své smlouvy a povinné dokumenty, které podepsal. To výrazně urychluje proces vyřízení záznamů z jednání, protože klient podepisuje pouze SMS a dokument je hned autorizovaný.

Je možné zadat do aplikace také dokumenty, které klient sjednal u jiného poradce/ společnosti?

Ano, využitelnost aplikace pro klienta je pro nás klíčová. Chceme mu nabídnout takový servis, aby vše našel v jedné aplikaci a nemusel své dokumenty hledat u různých providerů služeb.

A když si klienti nepřejí všechny dokumenty nebo informace sdílet se svým poradcem?

Pak aplikaci jednoduše nevyužijí. Ta je nástrojem pro poradenství, není to pouhé úložiště dat pro klienta. Věříme vztahu poradce s klientem, vidíme obrovskou přidanou hodnotu poradenství, a proto nechceme jen bezvztahovou on-line aplikaci pro klienta. A klienti poradce chtějí, těm dobrým důvěřují stejně jako třeba doktorům.

Anebo naopak poradce si nepřeje některé záležitosti sdílet s klientem?

Pokud poradce některé dokumenty  nechce klientovi zobrazit, tak nemusí. Hlavní účel aplikace je, že poradce klientovi dělá ve smlouvách pořádek, a to nemusejí být jen smlouvy s poradcem sjednané, ale je to cokoliv. Záleží na poradci, které dokumenty klient uvidí.

Je to také prodejní nástroj pro poradce? Umožňuje myPLANN klientům sjednávat on-line produkty?

Ano, jednoduché produkty, kde není potřeba poradenství a přidaná hodnota poradce se limitně blíží nule, je možné v myPLANNu sjednat. Nicméně, poradce opět sám rozhodne, jestli produkty klientovi umožní sjednat on-line či nikoliv.

Klient může v aplikaci napsat zpětnou vazbu na poradce. Jak se tato možnost osvědčila v praxi?

Tato funkcionalita slouží k tomu, když se poradce o klienta nestará. Tohle je způsob, jak se to poradenská firma může dozvědět. Vzhledem k tomu, že s námi v drtivé většině spolupracují hotoví poradci, kteří dlouhodobě pečují o kmen klientů, zůstává tato možnost prakticky nevyužitá.

Jaká vylepšení aplikace chystáte?

Usilovně pracujeme na tom, abychom získali licenci, která umožní klientům v myPLANNu ovládat své bankovní účty. To umožňuje evropská směrnice PSD2, ve které spatřujeme neskutečnou příležitost. Představte si tu pohodlnost pro klienta, kdy v myPLANNu bude moci vyřídit všechny své finanční záležitosti. A informace bude rovnou sdílet s poradcem, kterému věří. Takhle silná vazba bude placená zlatem. Myslíme si, že největší přidaná hodnota – a tím pádem marže – bude právě u poradců, protože ti mají s klientem vztah, a ne u bank a pojišťoven, z těch zůstanou jen dodavatelé produktů.

Děkuji vám za rozhovor.

Dagmar Krátká

Chcete se dozvědět více informací o aplikaci myPLANN? Nově vyhlášená Soutěž krásy s možností hlasování je ZDE.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account