Páté letošní číslo časopisu Finanční poradce je právě v distribuci. Po AWD, které donedávna inzertně „přebalovalo“ Finančního poradce do svých korporátních barev, je nyní časopis obalen náborovou reklamou Partners. Klíčový je ale jako vždy obsah. A i ten je opět nadmíru zajímavý. Rozhodně si nenechte ujít následující články…

Kapitol bude slavit s klienty

Kapitol, nejvýznamnější distributor Kooperativy, oslaví 15 let od vzniku velkou „modernizační akcí“ pro více než 100.000 pojistných smluv. Kapitol bude klientům místo původní smlouvy kapitálového životního pojištění nabízet pojištění Perspektiva 7BN. Finanční poradce o těchto novinkách publikuje rozhovor s Jiřím Klabanem, obchodním ředitelem Kapitolu. Kapitol podle Jiřího Klabana nabídne klientům úpravu pojištěných rizik, převedení rezervy do nové smlouvy a současně nabídne věrnostní prémii. Ta bude tvořena rozdílem mezi rezervou a zaplaceným pojistným (náklady na provize a rizika). Nemá se tedy přitom jednat o „konverzi“, které jsou častým terčem kritiky podobných akcí.

ING: pojistný trh a jak na něm dál s distribucí

Rozhovor s generálním ředitelem ING ČR pro obchod Daliborem Šajarem. ING naopak „konverze“ nedělá a klientům je nedoporučuje. ING nedohání tržní podíl jednorázovým pojištěním, které se jako skutečné pojištění vlastně ani nechová. I když to byla právě ING, která přišla na trh v roce 2007 s jednorázově placeným produktem „Garance“. ING se snaží klientům s „maturujícími“ produkty nabídnout atraktivní alternativu. ING chce využít databáze klientů ING konta a chce zaplnit kalendáře svých obchodních zástupců třemi schůzkami denně. Podporu poskytne i call centrum, které podpoří sjednávání vhodných termínů s klienty. ING zpřísnilo také nábory nováčků, dnes po roce práce v obchodní službě zůstává u ING plná čtvrtina nováčků. ING má v současnosti cca 800 poradců a 100 manažerů. ING plánuje rozšíření a aktualizaci rizikových pojištění o produkt, ve kterém bude mít klient prostor pro kombinaci různých typů rizik.

Rentia stále rozdává karty

Rozhovor s generálním ředitelem AWD Michalem Pyšíkem a s ředitelem Rentie Tomášem Kneblem se točí kolem „dvoukolejnosti“ distribuční sítě AWD (poradci AWD vs. poradci specializované retailové divize AWD – Rentia). Rentia na trhu poradců míří zejména do vod stávajících poradců pojišťoven. V její poradenské síti pracuje aktuálně 296 poradců, do konce roku však chce mít Rentia 600 poradců včetně manažerů. Podle Michala Pyšíka funguje kariérní systém společnosti výborně a eliminuje nevýhody MLM kariér (např. nulová nebo záporná superprovize)

9 nej pro Partners a vzdělávací systém Broker Consulting

Dvoustránková inzerce Partners vyjmenovává 9 bodů, proč se stát poradcem Partners: značka, kontrola kvality, inovace, vzdělávání, odměňování, odměny pro manažery i nováčky, akciový program, zázemí pro poradce a velikost firmy. Broker Consulting na své dvoustránce „kontruje“ popisem svého vzdělávacího systému: OK finanční abeceda (pro nováčky), OK finanční akademie, OK manažerská akademie.

Více najdete v časopisu Finanční poradce.

Jak se díváte na plány jednotlivých společností? Kapitol připravuje „modernizační akci“, ING naopak konverze smluv nepodporuje… Který přístup je správný pro poradce? A který pro klienty? A lze to skloubit?



Komentářů: 3
  1. Jacek 14 roky

    Konverze, konverze……..Kooperativa se potřebuje zbavit KŽP s vysokou TÚM.

  2. Vít Suchý 14 roky

    Já to vidím obdobně, je to diskutabilní, u KŽP měl klient dřívější TÚM 4%, teď mu jej překlopí do 7BN, kde nemá už vůbec žádnou garanci cílové částky…To bude byznys…Investovat přes pojišťovnu obecně ? wow….A kdopak z poradců, kteří budou „konvertovat“ si vzpomene na to, aby dodržoval § 21 zák.38/2004Sb. ???
    Jak potom branže finančního poradenství chce zvýšit svůj kredit, když mlčící ( a inkasující) většina těmto konverzím jen přihlíží ???

  3. Jiří Bachmann 12 roky

    Zkuste se na to podívat z druhé strany. Finanční poradci jsou školeni takto: Na dlouhou dobu je KZP nesmysl a předělávejte to na IŽP. Je vám jasné, jaký graf k tomu použijí a nedemonstruje se túm 4%, ale třeba jen 2 neb 2,4%. To se to shazuje jedna báseň. Pokud ke klientovi přijde jakýkoliv rychlokvaškový poradce, tak to KZP rozseká. Klienti samozřejmě nevědí, že mají leckde garanci 4% No a co má dělat chudák Kooperativák? Když to neudělá sám (konverzi na 7BN), bouchne tam vyškolená konkurence něco svýho. A tady má klient alespoň výhodu splacených nákladů a neplatí počáteční 2leté náklady znova. Samozřejmě je z toho provize pouze z navýšení.

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account